Bedriftsnett fra ice inkluderer en rekke nyttige funksjoner og tjenester som kommer dine ansatte og kunder til gode. – Et fleksibelt og skalerbart system som gjør det enklere for store bedrifter å effektivisere arbeidshverdagen, mener Henning Langeland fra ice bedrift.
Langeland er ansvarlig for utvikling og vedlikehold av ice Bedriftsnett og tilleggstjenester, og jobber kontinuerlig med å utvikle funksjoner som gjør arbeidsdagen til bedrifter enklere, oversiktlig og mer effektiv. Grunntjenesten som tilbys er den samme for enkeltpersonforetak som for konsern med tusen ansatte, men selve bruken varierer gjerne i takt med størrelsen på arbeidsstokken:
– Mens det for små bedrifter handler om å frigjøre tid og regulere oppetid, er store selskaper helt avhengig av et skalerbart system som gir full oversikt over telefonstrømmen og som sluser innringere til riktig informasjon eller ansatt. I tillegg sørger bedriftsnettet for at kunder ikke forsvinner i telefonkø, og statistikken som hentes ut kan bidra til å effektivisere arbeidshverdagen, forklarer han.
Selskaper som tar imot et titalls, hundretalls eller kanskje tusentalls anrop hver eneste dag, er helt avhengige av et system som håndterer denne telefonstrømmen på en effektiv og oversiktlig måte.
– Her er sentralbordløsingen på PC og Mac viktig. Løsningen gir bedriften din bedre oversikt og muligheter for å håndtere flere anrop. Dermed vil også innringere spare verdifull tid, samt få en følelse av å bli møtt på en profesjonell måte, sier Langeland.
Noen av de viktigste sentralbord-funksjonene er:
Se anrop som står i kø
Sett på vent
Håndter flere anrop
Endre status
Send SMS fra hovednummer
Telekonferanse
For selskaper som har bemannede sentralbord eller kundebehandlere, anbefaler han også å bruke køtavle-funksjonen – som gir full oversikt over ledige kundebehandlere, tilgjengelighet og ubesvarte anrop.
– Dette brukes blant annet av større callsenter og bedrifter som er opptatt av tilgjengelighet, sier Henning Langeland. '
Bedre kundeopplevelse med Bedriftsnett
Funksjonene i Bedriftsnett bidrar ikke bare til en mer effektiv arbeidshverdag – de gjør også kundeopplevelsen bedre.
– Et effektivt system gjør det enklere å ivareta den personlige, varme touchen. Legg inn en hyggelig kømelding, bruk SmartSMS for å sende en beskjed til en innringer som legger på, eller bruk tastevalgsløsningen for å sørge for at kunden alltid kommer til rett vedkommende, tipser Langeland.
Du trenger nemlig ikke alltid dytte innringeren gjennom sentralbordet. Om mange ringer inn med samme type spørsmål, kan du heller legge inn et tastevalg som gir svaret automatisk – dette er typisk informasjon om åpningstider eller å bli satt over til en bestemt avdeling.
– Mange bruker ogsåsvargrupper slik at innringeren blir sendt videre til den første av dine ansatte som er ledig, sier Henning Langeland.
Fleksibelt og skalerbart
Ingen selskaper er like, og ice hjelper deg med å skreddersy bedriftsnettet.
– Bedriftsnettet er fleksibelt og skalerbart. Det er ikke noe problem å håndtere flere tusen samtaler samtidig, og det er heller ikke noe problem å ha hundrevis av innringere i kø – så lenge systemet er rigget til å håndtere disse på en god måte, sier Henning Langeland.
– Vi bruker også statistikk til å optimalisere bedriftsnettet. Når på døgnet ringes det mest? Hvor lenge «tåler» kundene å stå i kø? Hvilke ansatte yter best? Slike parametere er helt avgjørende for å videreutvikle bedriftsnettet til det beste for dine kunder og ansatte, avslutter han.
Med svargrupperer bedriften alltid tilgjengelig. Med denne tjenesten for anropshåndtering vil innringeren bli sendt videre til den første av dine ansatte som er ledig.
Sentralbordfor PC og Mac lar deg enkelt styre hovednummeret med åpningstider, helligdager, ha vakttelefon og opplyse kunder om webadressen. Dette får dere til å fremstå som proffe, selv om bedriften er liten.
På farta, i møte eller opptatt med andre ting? Medice-appen kan du enkelt sette jobbsamtaler over til kollegaer. Appen gir deg dessuten liste og kontaktinformasjon over alle kollegaene dine og er et fullverdig sentralbord i lommeformat.
Køtavle gir deg full oversikt over ledige kundebehandlere, tilgjengelighet og ubesvarte anrop i sanntid. perfekt for bedrifter med bemannede sentralbord eller kundebehandlere
Tips! Bytt fra fysisk SIM-kort til eSim
eSIM står for «embedded SIM». Det betyr at du ikke lenger trenger et fysisk SIM-kort i mobilen din. Med et eSim kan dine ansatte lett få tilgang til abonnementet sitt, selv ommobilen forsvinner eller blir ødelagt.