Bedriftsnett fra ice inkluderer en rekke nyttige funksjoner og tjenester som kommer dine ansatte og kunder til gode. – For små bedrifter kan bedriftsnett hjelpe med å fremstå mer profesjonelle, og til å ta tilbake kontrollen over egen tidsbruk, mener Henning Langeland i ice bedrift.
Langeland er ansvarlig for utvikling og vedlikehold av ice Bedriftsnett og tilleggstjenester, og jobber kontinuerlig med å utvikle funksjoner som gjør arbeidsdagen enklere, oversiktlig og mer effektiv. Grunntjenesten som tilbys er den samme for enkeltpersonforetak som for konsern med tusen ansatte, men selve bruken varierer gjerne i takt med størrelsen på arbeidsstokken:
– Mens det for større selskaper handler om å strukturere og få oversikt over store antall daglige anrop, er mindre bedrifter mer opptatt av å frigjøre tid og regulere oppetid. I tillegg bidrar bedriftsnettet til at selskapet får et proffere uttrykk, forklarer han.
For å ta det siste først: Ønsket om å få et hovednummer til bedriften, er ofte hovedmotivasjonen og inngangen til bedriftsnett for små bedrifter, forteller Langeland.
– Om du for eksempel driver et lite rørleggerfirma og har ditt eget privatnummer klistret på bilen, er ikke dette noe som umiddelbart gir et tillitsvekkende og seriøst inntrykk. Med et ryddig hovednummer, helst i kombinasjon med informasjon som forteller noe om åpningstider, døgnvakt og lignende, blir det noe helt annet. Da forteller du potensielle kunder at hit er det trygt og godt å ringe.
Med et hovednummer har kunden også færre nummer å forholde seg til. I tillegg kan du velge hovednummeret som visningsnummer når du ringer ut.
– Det er en fordel med tanke på at mange ikke besvarer ukjente anrop. Med hovednummer er det enkelt for å kunden å kjenne igjen, eller søke opp nummeret på skjermen, forteller Henning Langeland.
En typisk utfordring for små bedrifter er å være tilgjengelige for kundene sine – uten at det går på bekostning av det faktiske arbeidet som skal utføres. Langeland bruker igjen rørleggeren som eksempel:
– Du utøver ikke yrket ditt effektivt når du hele tiden må ta pauser i arbeidet for å svare på spørsmål fra andre kunder, samarbeidspartnere eller selgere, sier han.
Med bedriftsnett har du løsninger som hjelper deg å ta kontrollen tilbake:
– Du kan for eksempel styre oppetid, at du kun har telefontid på bestemte dager eller klokkeslett, eller du kan fordele telefonvaktansvaret mellom ansatte. Altså at Per tar telefonen på mandag, Pål på tirsdag, Espen på onsdag, og så videre. Litt større bedrifter kan ha ulike telefontider for de ulike avdelingene, og du kan bruke tastevalg for å sluse innringeren til riktig informasjon eller ansatt.
Et dedikert hovednummerletter på trykket for daglig leder da du slipper at alle kunder og samarbeidspartnere ringer direkte. Når flere kan svare vil bedriften bli mer effektiv. Det er også hyggeligere og enklere for både deg og den som ringer å bli satt over enn å måtte ringe opp igjen.
MedSmartSMS sendes automatisk en melding til både innringer og bedrift hvis innringer ikke får svar eller legger på. Kundene kan få beskjed om at bedriften er stengt, men at de kan finne et kontaktskjema ved å trykke på en lenke som er inkludert i SMS-en. Eller de kan få oppgitt nummeret til en vakttelefon de kan ringe hvis det er krise.
På farta, i møte eller opptatt med andre ting? Medice-appen kan du enkelt sette jobbsamtaler over til kollegaer. Appen gir deg dessuten kollegaliste og kontaktinformasjon over alle kollegaene dine og er et fullverdig sentralbord i lommeformat.
Apropossentralbord. Fullversjonen for PC og Mac lar deg enkelt styre hovednummeret med åpningstider, helligdager, ha vakttelefon og opplyse kunder om webadressen. Dette får dere til å fremstå som proffe, selv om bedriften er liten.
Tips! Bytt fra fysisk SIM-kort til eSim
eSIM står for ”embedded SIM". Det betyr at du ikke lenger trenger et fysisk SIM-kort i mobilen din. Med et eSim kan dine ansatte lett få tilgang til abonnementet sitt, selv ommobilen forsvinner eller blir ødelagt.Les mer her!