Gode grunner til å velge Bedriftsnett
Små og mellomstore bedrifter kan få en enklere og mer effektiv hverdag med bedriftsnett. Les hvorfor eget «gullnummer» gjør bedriften attraktiv for kundene.
Små og mellomstore bedrifter kan få en enklere og mer effektiv hverdag med bedriftsnett. Les hvorfor eget «gullnummer» gjør bedriften attraktiv for kundene.
Med bedriftsnett har kundene ett hovednummer de kan ringe, i stedet for å ringe mobiltelefonen til den enkelte ansatte.
– Kunder på jakt etter en bestemt tjeneste har ofte funnet bedriftens kontaktinformasjon på nettet, og kanskje henvendt seg på mail eller chat i første omgang. Telefonen til bedriften er gjerne det første personlige møtet. Et hovednummer er ofte et gullnummer som stikker seg positivt ut. Det å bare legge ut daglig leders mobilnummer på nett kan virke litt ustrukturert, mens et hovednummer viser at bedriften tar kundehenvendelser på alvor. Derfor er det nyttig, selv for små bedrifter, forklarer Henning Langeland, som er ansvarlig for utvikling og vedlikehold av Bedriftsnett i ice.
Med hovednummer møtes kundene av en talemelding som informerer om åpningstider, eller en hyggelig beskjed om at alle linjer er opptatt, men at kunden vil få svar så raskt som mulig.
– Bedriftene kan også legge inn så mange tastevalg de ønsker. Hvis innringer får beskjed om å taste 1 for regnskapsavdeling eller 2 for delelager sparer de tid fordi de kommer til riktig person umiddelbart, sier han.
Kunder som møtes med tydelig informasjon når de ringer inn har gjerne mer tålmodighet, selv om de må vente litt.
– De kan bli fortalt hvilken plass de har i køen, eller det kan spilles musikk mens de venter. Det øker sannsynligheten for at de blir værende på linja, i stedet for å legge på og ringe nestemann på lista, sier Langeland.
Bedriftsnett gjør at bedriften fremstår som hyggelig og imøtekommende, både for nye og gamle kunder.
– Derfor er det et godt tips å prioritere Bedriftsnett på samme måte som man profilerer seg på nettsider og andre plattformer, opplyser han.
Med ice-appen kan alle ansatte enkelt bruke mobilen som sentralbord, og logge seg inn og ut.
– Hvis en ansatt ikke kan fullføre en samtale på egen hånd er det enkelt å se hvilke kollegaer som er tilgjengelige og sette over samtalen. I appen har man også en oppdatert liste med kontaktinformasjon til kollegaene som kan være nyttig også i andre sammenhenger, sier han.
Les også: Fem gode grunner til at småbedrifter blir mer effektive med ice bedriftsnett!
Ice har lansert tjenesten Smart SMS i tilknytning til ice Bedriftsnett. Da sendes automatisk en melding til både innringer og bedrift hvis innringer ikke får svar eller legger på.
– Kundene kan få beskjed om at bedriften er stengt, men at de kan finne et kontaktskjema ved å trykke på en lenke som er inkludert i SMS-en. Eller de kan få oppgitt nummeret til en vakttelefon de kan ringe hvis det er krise, forteller Langeland.
Hvis for eksempel en fysioterapeut ikke får svart på telefonen, kan kunden automatisk få tilsendt et SMS med lenke til online timebestilling.
Les hvordan Rygg & Rehab løser kundeservicen når de er opptatt med behandlinger.
– Hvis en kunde legger på i køen vil ansatte også få beskjed om å følge opp. Smart SMS går begge veier, sier han.
Bedriftsnett er en fleksibel løsning som enkelt kan tilpasses ulike organisasjoners behov.
– Større bedrifter tar gjerne i bruk det medfølgende PC-sentralbordet, mens små og mellomstore bedrifter som ikke har dedikert sentralbordfunksjon får en veldig funksjonell løsning, fordi kundene raskt og enkelt kommer i kontakt med riktig person. Det gir et profesjonelt og ryddig inntrykk, poengterer han.
For kundene kan det første møtet med en bedrift være starten på et langvarig forhold.
– Kunder som føler seg godt mottatt og ivaretatt vil gjerne ringe samme bedrift neste gang de har behov for en tilsvarende tjeneste. Derfor er det første møtet så viktig, fastslår Henning Langeland.