Rygg & Rehab er en godt etablert leverandør innen manuell behandling, og hjelper pasientene sine med alt fra smerter i muskler og ledd til rådgivning og spørsmål om kropp og helse.
-Terapeutene våre er ofte opptatt med behandlinger i løpet av en vanlig arbeidsdag. Kundene betaler for vår tid, og da er det ikke aktuelt å ta samtaler samtidig. Vi vil helst unngå å avbryte behandlingen, og bare la noen ligge på benken mens vi tar en prat.
Rygg & Rehab-eier og naprapat Haakon Rønning Kvam, forteller om hvordan Bedriftsnett fra ice og Thomas Medvik hos forhandleren på Økern har bidratt til å gjøre hverdagen enklere for både terapeutene og kundene.
Mindre tid til å ta telefonen
Med Bedriftsnett fra ice så kan bedriften skreddersy sentralbordet etter sine behov. Bedriften får ett hovednummer, slik at flere i bedriften kan svare når daglig leder er opptatt, og får man ikke svart så inkluderer vi tjenester som smart SMS.
- Sentralbordet er gull-verdt, da vi har mindre tid til telefoni-biten. Når kunden ringer inn, så får de opp en meny med tre tastevalg. 1 er å bestille time, 2 er akutt og 3 er for generelle spørsmål. Velger kunden 1, så er det igjen mulig å velge hvilken klinikk som vil bestilles hos.
- Hvem som tar telefonen blir rullert rundt, da vi vil helst gjøre det så rettferdig som mulig. Gjelder det en akutt samtale så blir det som oftest jeg som tar det. Jeg er veldig flink til å ta telefonen, ler Haakon.
God kommunikasjon med kundene
Det er ikke alltid mulig å ta telefonen, selv med et sentralbord. Med mange behandlinger hver dag, så kan terapeutene være for opptatte med en kunde til å svare. Løsningen finnes i smart SMS tjenesten vår.
-Det skjer at det ikke er mulig å ta telefonen av diverse grunner, men da får både kunden og vi beskjed. Systemet sender ut en automatisk SMS for å vise at vi vet at de har ringt, og at vi tar kontakt snarest. Når kunden får en SMS så får vi samtidig en e-post med informasjon slik at vi kan gjøre vårt for å ringe opp igjen.
-Kunder som ringer med hastesaker er ikke de mest tålmodige, men det er veldig forståelig da det er snakk om mennesker som har veldig vondt i kroppen. Det er ikke alltid vi rekker å sjekke e-posten før de ringer igjen, forteller Haakon.
10 år med Bedriftsnett fra ice
Rygg & Rehab klinikkene ble startet opp i 2010, og har i løpet av årene blitt utvidet til 6 klinikker, henholdsvis i Asker, Drammen, Fornebu, Heggedal, Røyken og Sætre. Klinikkene har hatt Bedriftsnett fra ice i 10 år.
-Før vi byttet til ice som leverandør så hadde vi et annet sentralbord vi benyttet oss av. Dette er en del år tilbake siden. Hvis det starta en ny terapeut så kunne korthuset fort falle sammen, for systemet håndterte rett og slett ikke å bli tuklet med.
-Vi har hatt utrolig gode erfaringer med Bedriftsnett fra ice. Hvis vi ansetter noen nye eller flytter rundt på terapeuter fra en klinikk til en annen, så er det aldri noe stress med sentralbordet. Det gamle systemet ga opp med den minste forandring, men med Bedriftsnett trenger jeg bare å ringe opp Thomas Medvik i ice Bedrift på Økern så ordner de slik at alt er riktig i systemet, forteller Haakon.
-Vi tar ikke kontakt med Thomas utenom det, men mindre noe ikke skulle fungert – og det er ikke ofte, avslutter Haakon.
Bedriftsnett fra ice