Engstrøm Trafikkskole er en bedrift i vekst. Da gjelder det å ha kommunikasjonen i orden. Med et par smarte grep blir kundene møtt profesjonelt og effektivt, mens de ansatte kan fokusere på det de kan best – å lære opp trygge sjåfører.
Utenfor lokalene til Engstrøm trafikkskole står en blank, svart elbil med logo på døren parkert. For en trafikkskole med ansatte som tilbringer store deler av dagen i bil, er dette en viktig del av kontoret. Det er også her vi møter daglig leder, Jan Ivan Engstrøm.
– Mange av våre ansatte er på farten det meste av dagen. Da må vi ha en løsning som fungerer sømløst, uansett hvor vi er, forteller han.
Om bedriften: Etablert i 2022 av Jan Ivan Engstrøm. Har avdelinger i Sandefjord og Larvik med totalt syv ansatte.
Engstrøm Trafikkskole ble startet i Sandefjord av Jan Ivan Engstrøm i 2022. I dag har selskapet syv ansatte og en ny avdeling i Larvik. For et selskap i vekst har behovet for enkel koordinering og administrasjon for alvor meldt seg.
Vi følger Jan Ivan inn i kontorlokalene, der kollegaene hans jobber når de ikke er på veien eller underviser elevene.
– Vi har elever, møter og oppfølging som skjer hele tiden. Da må kommunikasjonen flyte, sier Engstrøm.
Visste du at vi har bransjens mest fornøyde Bedriftsnett-kunder?
Resultatene fra EPSI-undersøkelsen 2025 viser at vi i ice er øverst blant alle konkurrenter, når det gjelder sentralbordtjenesten vår. EPSI er en kundetilfredshet-undersøkelse i bransjen vår.
En kjørelærer som ser hver enkelt elev
Med mange års erfaring bak rattet og i klasserommet har Jan Ivan hjulpet mange elever med å bli flinke og trygge sjåfører. Han er spesielt opptatt av at det skal være gøy å ta førerkort, og tilpasser derfor undervisningen etter elevenes behov.
– Vi har som motto at du ikke kan skremme noen til å bli gode bak rattet, forteller han.
Den samme tankegangen hadde han da han skulle velge mobilløsning for bedriften – det måtte være en løsning som kunne tilpasses, slik at den fungerte like godt for en kjørelærer på farten som for de som jobber på kontoret.
Sentralbordløsning som sparer tid
En av de første løsningene Jan Ivan ønsket seg var en funksjon som raskt sender innringerne til riktig sted. Med Bedriftsnett fra ice bedrift fikk han nettopp det:
– ice bedrift hjalp oss med å tilpasse sentralbordløsningen etter vårt behov, forteller Engstrøm.
Gjennom sentralbordløsningen fikk trafikkskolen først og fremst et felles hovednummer som kundene kan ringe, og som de ansatte kan velge som visningsnummer når de selv ringer ut. Det gjør det lettere for kundene å kjenne igjen og lagre nummeret. Når kundene ringer inn får de også opp tastevalg slik at de raskt kan navigere seg til riktig avdeling på egen hånd.
– Allerede der sparer vi masse tid, sier Engstrøm.
Bedriftsnett gjør ikke bare arbeidshverdagen mer effektiv, men det skaper også et profesjonelt inntrykk av bedriften. Et felles hovednummer gir en ryddig og profesjonell kontaktflate, mens funksjoner som køsystemer og tastevalg sørger for at kundene får en sømløs opplevelse fra første oppringing.
– ice bedrift hjalp oss med å tilpasse en løsning som passet akkurat vårt behov, fortsetter han.
Med ice Bedriftsnett-appen kan trafikkskolen ta med seg sentralbordet på farten, og ha full oversikt over telefonkøer, hvem av de ansatte som er ledige og sette over samtaler til riktig person.
Tilgang til bedriftens telefonkø
Full oversikt over alle ansatte og mulighet til å sette over samtaler til riktig person
Se alle samtaler som kommer inn på bedriftens hovednummer
La kundene taste seg frem til riktig avdeling eller informasjon
Se ledige kundebehandlere og ubesvarte anrop i sanntid
Følge opp ubesvarte anrop med automatisk melding
Besøksregistrering som varsler riktig person når gjester ankommer
Benedikte Bryde Olsen, ice-forhandler i Sandefjord, bekrefter at fleksibilitet er et nøkkelord for mange bedriftskunder.
– Jan Ivan forteller oss at han bruker appen aktivt til å administrere køer, også når han ikke er på kontoret, sier hun.
Kjørelæreren og gründeren forteller selv at han er veldig fornøyd med kundeservicen og at han alltid får raskt svar og god hjelp når han trenger det.
– De få gangene det har vært noen utfordringer eller feil, gjør de alltid alt de kan får å hjelpe på en rask og effektiv måte, sier Jan Ivan.
– Vi er veldig opptatte av at kundene skal få hjelp raskt. I tillegg forsøker vi å være bevisste på at bedrifters behov kan endre seg. Derfor gjør vi det vi kan for å tilpasse og fintune underveis, avslutter Benedikte.