Ferie er viktig for å senke både hvilepuls og skuldre. Så hvorfor skal du måtte kjenne på ekstra mye stress rundt foretaket ditt akkurat i ferieperioder? Produktspesialist i ice, Gaute Sandkjen, forklarer fordelene med Bedriftsnett i ferien.
Er du ikke tilgjengelig for kundene dine kan det få store konsekvenser. Samtidig er det viktig å ta ferie, og la ansatte få hente litt ekstra energi med familie og venner. Så hvordan forholder du deg til de som vil ha kontakt med bedriften din når ferieavviklingen er i gang? Gaute Sandkjen har svaret!
Hva er bedriftsnett?
– Bedriftsnett er en tjeneste som får bedriften til å opptre mer profesjonelt mot sine kunder utad, samtidig som det gjør det lettere for de ansatte å håndtere sin egen arbeidshverdag, sier Gaute.
Bedriftsnett er et mobilt sentralbord som gjør kundehenvendelser mye enklere og tryggere, og sikrer en god kundeopplevelse. Tjenesten er enkel å bruke, og kan skreddersys til hver enkelt bedrift.
– Alle funksjonene er valgfrie. Her er det kun fantasien som setter grenser for hva som kan leveres. Med andre ord kan du velge nøyaktig hvordan du og din bedrift opererer. En mindre bedrift eller et enkeltpersonsforetak kan dra nytte av SmartSMS, en SMS-tjeneste hvor man kan få en SMS om det er noen som har ringt og ikke fått svar. Så slipper du at de heller kontakter konkurrentene. Den kan også gå den andre veien. Hvis du ringer en frisørsalong for eksempel, så kan det hende at du får en SMS i det du ringer dem, med informasjon om at du kan bestille din egen time ved å trykke på en link de sender med SMS’en, utdyper Gaute.
Hvordan hjelper Bedriftsnett deg med ferieavviklingen?
Det er få ting som trumfer en god kundeopplevelse. Det gjelder også når det er sykdom, ferie eller bare stengt hos bedriften man skal kontakte.
– Vi får ofte spørsmål rett før feriene om hva våre kunder skal gjøre med sentralbordet sitt når de skal ha stengt. Hva gjør vi med hovednummeret vårt? Skal vi ha åpent, stengt, eller avvikende åpningstider?
Hvordan man ønsker å sørge for tilgjengelighet og informasjonsflyt er jo opp til hver enkelt bedrift. Uansett løsning er det viktig med det rette verktøyet.
– Vi erfarer at det er langt mer profesjonelt med en melding som informerer om at bedriften ikke er til stede for øyeblikket, og kommer tilbake en satt dato. Dette kan gjøres enkelt med bedriftsnettet til ice, kan Gaute bekrefte.
Bedriftsnett gjør det enklere å opprettholde en god informasjonsflyt, sørge for tilgjengelighet og gi gode kundeopplevelser, selv om du ikke er fysisk på jobb. Alle funksjoner settes opp i samråd med bedriften din, med hjelp av ice sine eksperter. Bedriftsnett i seg selv er ikke bare en funksjon som gjør jobben lettere og mer effektiv, men bidrar også til at bedriften fremstår mer profesjonell og tilgjengelig for kundene. Dette gir verdi for begge parter, og kundene føler seg ivaretatt.
Tilgjengelig også på farten
Skulle du ha et behov for å være tilgjengelig, selv mens du er på ferie, så har du tilgang til sentralbordet i sentralbord-appen.
Der kan du:
Logge inn og ut av sentralbordet, og se hvilke kollegaer som er logget på.
Bytte visningsnummeret som vises når du ringer ut fra mobilen.
Enkelt sette over samtaler.
Se hvem av kollegaene dine som er tilgjengelige, opptatte, på ferie eller i permisjon i appens kollegaliste.
Så skulle det dukke opp noe viktig kan du enkelt ta tak i saken, selv om du ligger på stranda i badeshorts og sandaler.
Bedriftsnett fra ice er raskt, enkelt og trygt, og kan redde ferien din!
Tjenester og funksjoner i Bedriftsnett
Det er mange gode og smarte tjenester i Bedriftsnett. Her er en kort oppsummering over mulighetene som møter deg.
Hovednummer Det gir et mer profesjonelt uttrykk og kunne ha ett (eller flere) hovednummer for hele bedriften. Det blir enkelt for kunden å finne frem til rett nummer til din bedrift. Du slipper også i større grad at kunder ikke tar telefonen når du ringer fra et ukjent nummer, siden det er enklere å søke opp og kjenne igjen nummeret.
Sentralbord Med et sentralbord på din datamaskin har du full kontroll på det meste. Her kan du se anrop som står i kø, sette samtaler på vent, håndtere flere anrop, endre status, holde telekonferanser og sende SMS fra hovednummeret.
Tastevalg Med tastevalg vil den som ringer inn bli guidet til rett avdeling og få nyttig informasjon om f.eks. åpningstider med en gang de ringer deg.
Køer Med køer er bedriften alltid tilgjengelig. Med denne tjenesten for anropshåndtering vil innringeren bli sendt videre til den første av dine ansatte som er ledig.
Wallboard Dette er en tjeneste som effektiviserer bedriften og gir en god kundeopplevelse på en og samme tid. Her får du en fullstendig oversikt over innkommende anrop på mobil, pc eller TV. Perfekt for bedrifter med bemannede sentralbord eller kundebehandlere.
SmartSMS En tjeneste som automatisk sender melding til innringer og din bedrift, om innringeren ikke får svar eller legger på i telefonkøen. SmartSMS kan bidra til å fange opp kunden før de eventuelt kontakter en konkurrent. Tjenesten gir bedriften din mulighet til rask oppfølging – det er god kundeservice!
Besøksregistrering Med tjenesten Besøksregistrering kan bedriften din håndtere besøk sømløst. Dine besøkende registrerer seg ved ankomst, og du varsles på SMS eller e-post. Dermed får du også oversikt over hvem som er i bygget.