Skjerm- og skadeforsikring inkludert
Med MobilBytte hos ice har du skjerm- og skadeforsikring inkludert i prisen, uansett hvilken mobiltelefon og hvilket abonnement du velger, og du er automatisk forsikret når uhellet er ute, enten det dreier seg om knust skjerm, vannskader eller andre skader. Du melder skaden enkelt via nettsidene til vår forsikringspartner.
I tillegg får du en utvidet garanti mot funksjonsfeil som gjelder fra måned 25 og ut avtaleperioden.
Skjerm- og skadeforsikringen kan brukes opptil tre ganger i løpet av 12 mnd.
Forsikringen gjelder i avtaleperioden. Det vil si i opptil 30 måneder, så lenge MobilBytte-avtalen opprettholdes. Den vil da frafalle hvis telefonen kjøpes ut.
Skadet, mistet eller stjålet mobiltelefon?
Hvis du er uheldig og må benytte deg av den inkluderte mobilforsikringen din er egenandelen 500,- for mobiltelefoner som har en kjøpsverdi til og med 10 000 kroner, og 1000,- for mobiltelefoner med en kjøpsverdi fra og med 10 001 kroner. Egenandelen betales i forbindelse med registrering av skaden.
Lurer du på hvilken stand mobiltelefonen din er i? Se eksempler på tilstandsvurdering her.
Telefonen blir vanligvis reparert i løpet av fem virkedager fra den er mottatt på serviceverksted. Hvis telefonen din ikke kan repareres, vil du få tilsendt en ny eller tilnærmet ny telefon.
Hvordan melder jeg fra om skade?
- Du melder enkelt skaden til vår forsikringspartner ved å gå inn her, eller kontakter Modinos kundeservice på telefon 92 99 96 00.
- Når du melder inn skaden, har du mulighet til å sende inn telefonen i posten eller ved å gå innom en av AmTrusts godkjente reparasjonsverksted.
- Før du sender eller leverer fra deg mobilen må du ta sikkerhetskopi, deaktivere skjermlåsen og ta ut SIM-kortet. Husk å ta ut minnekort hvis du har det. Hvordan du gjør dette får du informasjon om på epost.
Les disse sidene for mer informasjon om nullstilling av din telefon:
- Dette gjør du før du selger, bytter eller gir bort din iPhone:
- Les hvordan du nullstiller din iPhone her!
- Dette gjør du før du selger, bytter eller gir bort din Android:
- Les hvordan du nullstiller din Android her!
Forsikringsvilkår
Forsikringsbevis og informasjon om personvern finner du her. Under punktet Forsikringsvilkår og forsikringsbevis.
Hva gjør jeg hvis mobiltelefonen min er mistet eller stjålet?
Vår skadeforsikring dekker dessverre ikke mobiltelefoner som er mistet eller stjålet. Dersom uhellet er ute, kan du benytte deg av egen innbo- eller reiseforsikring.
Dette gjør du:
- Sperr abonnementet ditt. Dette kan du gjøre på Min Side, i ice-appen eller gjennom vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat.
- Anmeld tyveriet til politiet.
- Fyll ut skademelding hos din private forsikringsleverandør.
- Ta kontakt med ice for å melde inn din nye telefon i MobilBytte-avtalen (forutsetter identisk mobiltelefon). Alternativt kan du velge å avslutte din MobilBytte-avtale ved å betale inn de resterende nedbetalingene i din avtale.
Programmet er en reparasjons- og erstatningsservice. Forsikringen er levert av AmTrust International Underwriters DAC fra 1.1.2022