Prøv oss
Hvorfor lønner det seg å velge Prøv oss?
Mange nye kunder ønsker å teste oss før de bestemmer seg for å bli kunde, og dette er et tilbud til alle nye kunder som ønsker å bli bedre kjent med ice. Med Prøv oss får du vår laveste pris på 30 GB datapakke i hele to måneder! Etter prøveperioden setter vi deg på et mobilabonnement som er skreddersydd ditt dataforbruk - helt uten at du trenger å løfte en finger.
Kan eksisterende kunder kjøpe Prøv oss?
Prøv oss har som mål å hjelpe nye kunder* med å velge riktig abonnement. Prøv oss har derfor 30 GB mobildata, og nye kunder kan enkelt finne ut hvor mye data de egentlig trenger. Du er imidlertid velkommen til å teste «Prøv oss» abonnementet flere ganger, men det må gå to år mellom hver gang.
Eksisterende kunder har allerede et abonnement og har muligheten til å vurdere sitt forbruk og endre abonnementet når som helst på Min Side eller i ice-appen, helt uten kostnad.
Om du har familiemedlemmer som vurderer å bli ice-kunde, kan man selvfølgelig bestille Prøv oss til dem.
*Nye kunder defineres som personer som ikke har vært registrert kunde hos ice i løpet av de siste 24 mnd.
Hvilket abonnement får jeg etter Prøv Oss-perioden?
Vi ser på forbruket ditt i prøveperioden, og flytter deg på det abonnementet som er mest prisgunstig i forhold til ditt dataforbruk. Du kan selvfølgelig også endre abonnement underveis eller etter endt Prøv oss-periode via Min Side eller i ice-appen.
Her kan du også selv velge det mobilabonnementet du vil ha - uavhengig av hvilket abonnement du ble plassert på. Du kan bytte abonnement opptil en gang hver måned, og det koster ingenting å bytte abonnement.
Kan jeg kjøpe Prøv oss sammen med en mobiltelefon?
For øyeblikket kan man ikke bestille Prøv oss i kombinasjon med mobiltelefon. Når Prøv oss-perioden er over, kan du selvfølgelig bestille telefon med et vanlig abonnement i nettbutikken vår.
Hva skjer om jeg har et høyere forbruk i perioden enn jeg vanligvis ville hatt?
Vi flytter deg til det abonnementet som passer forbruket i Prøv oss-perioden, men du står fritt til å endre abonnementet når som helst via Min Side, ice-appen eller via vår kundeservice på 21 00 00 00. Det koster ingenting å endre abonnement, og det er gjort på et blunk!
Er Data Rollover og Rollover Deling inkludert i Prøv oss?
Nei. Siden Prøv oss brukes for å kartlegge din reelle databruk, er ikke Data Rollover inkludert i prøveperioden. Rollover Deling er ikke inkludert fordi du ikke kan gi bort oppspart data, siden du ikke har Data Rollover.
Fordelene med Data Rollover og Rollover Deling kan du selvfølgelig nyte når Prøv oss-perioden er over og du velger et abonnement som passer ditt forbruk.
Kan jeg bruke Prøv oss sammen med Tvilling-SIM eller Data-SIM?
Ja! Prøv oss kan kombineres med både Tvilling-SIM og Data-SIM. Du kan bestille det samtidig som du bestiller Prøv oss, eller på Min Side når som helst.
Hvorfor begrenses bruken i EU/EØS til 12 GB?
Det er dyrt å inkludere store datapakker i utlandet, vi har derfor satt en grense på 12 GB for å holde prisen så lav som mulig i Prøv oss-perioden.
Vi stopper dataforbruket ditt dersom du bruker opp dataen din i EU/EØS, og du kan selv velge å kjøpe en ekstra datapakke på 1 GB, 5 GB, 10 GB, eller velge å aktivere løpende dataforbruk i EU/EØS til 3,1 øre per MB.
Begge deler kan gjøres på Min Side. Du får selvfølgelig ny datakvote ved månedsskiftet.
Vil det påløpe kostnader utover 99,- i måneden?
Det vil kun påløpe ekstra kostnader dersom du ringer til spesialnummer, utlandet, innholdstjenester, eller er på reise utenfor EU/EØS. Se prislisten her.
Dersom du bruker opp din inkluderte datamengde, vil hastigheten skrus ned til 128 kbit/s. Dette forbruket vil du ikke bli belastet for. Du kan alltid kjøpe en ekstra datapakke på Min Side eller i ice-appen.
Hvordan blir første faktura?
Første faktura kommer måneden etter du blir kunde. Månedsavgiften på Prøv oss faktureres forskuddsvis. Første faktura inkluderer derfor tiden fra du ble kunde til faktura ble sendt ut, i tillegg til månedsavgiften for inneværende måned.
Fakturabeløpet på første faktura blir derfor noe høyere enn en vanlig månedsavgift på 99,-. På fremtidige fakturaer faktureres du kun én månedsavgift per faktura, i tillegg til eventuelle ekstrakostnader utover inkludert bruk – som for eksempel samtaler til spesialnummer eller bruk i utlandet utenfor EU/EØS. Se eksempel her.