Lave priser, effektivt sentralbord og god kundeservice er tre av grunnene til at Din Helse Fræna har holdt seg til icebedrift helt siden oppstarten i 2017. – Telefonselgerne gir opp straks de hører hvilket abonnement vi har, sier daglig leder Kristin Løseth.
Din Helse Fræna er en tverrfaglig helseklinikk beliggende midt i hjertet av Elnesvågen i Møre og Romsdal. De tilbyr tjenester innen kiropraktikk, fysioterapi, trening, massasje og yoga. Klinikken har brukt ice bedrift som leverandør av telefonitjenester helt siden oppstarten i 2017. Det er det gode grunner til, forteller daglig leder og kiropraktor Kristin Løseth:
– Samarbeidet med ice bedrift har styrket vår evne til å gi en menneskelig og profesjonell opplevelse for alle som kontakter oss.
Et naturlig valg
Daglig leder Kristin Løseth var med på å etablere Din Helse Fræna sammen med fysioterapeut Emma S. Rød i 2017.
– Jeg brukte allerede ice som privatperson, og da vi hadde behov for en profesjonell telefoniløsning for den nystartede klinikken vår, var det naturlig å se nærmere på hva ice bedrift hadde å tilby.
– Etter å ha sammenlignet priser og funksjonaliteter, valgte vi å tegne et bedriftsabonnement med ice bedrift, og siden har vi ikke sett oss tilbake, smiler hun.
Din Helse Fræna har tre telefonabonnementer gjennom ice bedrift. To av abonnementene har løpende avgifter, mens det tredje inkluderer data. Disse abonnementene er tilknyttet et sentralbord med et hovednummer.
– Sentralbordet er en helt essensiell tjeneste for oss, sier Løseth og forklarer:
– Selv om vi har en online booking-løsning som mange bruker, er det viktig for oss å være tilgjengelige på telefon. Noen av pasientene våre er ikke så komfortable med digitale løsninger, så det er viktig at de faktisk kan ringe og snakke med oss. Den menneskelige kontakten er helt avgjørende for oss som jobber med helse.
Pasienter får svar raskest mulig
Ringemønsteret hos Din Helse Fræna varierer fra dag til dag, men det er gjerne størst pågang de første dagene i uken. Klinikken har tilpasset sentralbordet slik at alle som ringer får svar raskest mulig.
– Tidligere hadde vi et tastevalgssystem som lot pasientene velge hvem de ville snakke med, men nå ringer det til alle telefonene samtidig. Den som er ledig, tar imot samtalen. Sentralbordet er åpent fra åtte til fire på hverdager, og vi har lagt inn en automatisk melding til de som ringer oss utenom åpningstidene, sier Kristin Løseth.
SmartSMS er en SMS-tjeneste for kunder som automatisk sender en melding til både innringer og bedriften hvis innringer ikke får svar eller legger på i køen. Les mer om SmartSMS her.
Hyggelige priser og ansatte
Hun forteller at ice bedrift var svært behjelpelige med å sette opp systemet i 2017, og at det er betryggende å vite at hjelpen ikke er langt unna om noe skulle skje:
– Det er heldigvis svært sjelden vi må kontakte kundeservice, men har blitt møtt av blide og imøtekommende ice-ansatte de få gangene det har vært noe, sier Løseth.
At også prisen på abonnementet er gunstig, har Kristin Løseth fått bekreftet mange ganger:
– Mange telefonselgere har kontaktet meg opp gjennom årene og presentert sine tilbud. Men når jeg forklarer hva slags abonnement vi har, er responsen alltid den samme – de kan ikke matche tilbudet. Det forteller meg at vi har funnet et abonnement som dekker vårt behov, og at vi ikke betaler for unødvendige tjenester.
– Med ice bedrift som partner, kan vi konsentrere oss om det viktigste: Å tilby kvalitetsbehandling og omsorg til pasientene våre.
Tips! 4 funksjoner som er gull verdt for små bedrifter:
Et dedikert hovednummer letter på trykket for daglig leder da du slipper at alle kunder og samarbeidspartnere ringer direkte. Når flere kan svare vil bedriften bli mer effektiv. Det er også hyggeligere og enklere for både deg og den som ringer å bli satt over enn å måtte ringe opp igjen.
Med SmartSMS sendes automatisk en melding til både innringer og bedrift hvis innringer ikke får svar eller legger på. Kundene kan få beskjed om at bedriften er stengt.
På farta, i møte eller opptatt med andre ting? Med ice-appen kan du enkelt sette jobbsamtaler over til kollegaer. Appen gir deg dessuten kollegaliste og kontaktinformasjon over alle kollegaene dine og er et fullverdig sentralbord i lommeformat.
Apropos sentralbord. Fullversjonen for PC og Mac lar deg enkelt styre hovednummeret med åpningstider, helligdager, ha vakttelefon og se anrop som står i kø. Dette får dere til å fremstå som proffe.