Lav pris og god oppfølging: Leif er førsteklasses!
Med ansatte og kunder spredt over store avstander, er god kommunikasjon nøkkelen til suksess for elektrikerne i Laukas. Medeier Stian Nævestad forklarer hvorfor de valgte icebedrift som mobiloperatør i februar 2024.
Laukas Elektriske holder til i Lillestrøm, og har siden oppstarten i 1997 vokst til en bedrift med over 70 ansatte. Stian Nævestad i Laukas forteller at selskapet har bred kompetanse:
– Vi jobber mye med totalrehabilitering og nybygg, og er spesialister innen elektro for næringslivet. Vi trives også med å ta på oss oppgaver som krever det lille ekstra, som å reparere maskiner og løse mer krevende oppdrag, sier han.
– For oss er det viktig at både de ansatte og kundene våre føler seg godt ivaretatt. Da er vi blant annet avhengig av å kommunisere godt sammen – og i 2024 skjer det via mobilen, legger han til.
Med en stadig voksende stab og kunder over et stort geografisk område, har Laukas Elektriske høye krav til effektiv kommunikasjon.
– Både kunder og ansatte er «spredt for alle vinder», og vi er helt avhengige av mobiltelefoni som fungerer. Som ice-kunde har vi god dekning uansett hvor vi befinner oss. Det er viktig for oss som deler informasjon, dokumentasjon og til og med tegninger via mobilen, forklarer Nævestad.
– Mobilen er ikke bare et verktøy for å holde kontakten – det er også her timeføring og andre viktige oppgaver gjøres digitalt.
I februar 2024 valgte Laukas å bytte til ice bedrift som mobilleverandør. Stian Nævestad er klar på hva som ble utslagsgivende:
– Det som bikket oss over til ice, var først og fremst prisen. Vi fikk et veldig konkurransedyktig tilbud som gjorde valget lett, sier Nævestad.
Selv om ice-forhandler var tilgjengelig for Laukas på dagen for onboardingen var det lite behov for bistand underveis.
– Leif fra ice bedrift sin Oslo-forhandler var tilgjengelig for å følge oss opp på oppstartsdagen, men han hadde en rolig dag på jobben. Alt med overgangen gikk helt knirkefritt!
ice har en rekke tjenester som er spesielt utviklet for å gi bedriftskunder en enklere og mer effektiv arbeidshverdag. Laukas har på kort tid tatt i bruk blant annet:
Bedriftsnett: – Sentralbordet fungerer sømløst. Vi kan logge folk inn og ut av systemet, noe som er superpraktisk for vakttelefonen vår, forteller Nævestad.
Ekstra SIM-kort og mobilt bredbånd: – Vi har SIM-kort i både iPader og PC-er som gjør at vi alltid kan være på nett – enten vi er ute på byggeplass eller hos kunder.
Nettbutikken: – Vi har en ordning via nettbutikken til ice, der vi kan sette av en sum til de ansatte som de kan bruke til å kjøpe telefoner. Det gjør prosessen veldig smidig, sier han.
Stian Nævestad trekker også frem den gode oppfølgingen fra ice.
– De er veldig kjappe til å svare når vi har henvendelser – som stort sett dreier seg om etablering og avslutting av abonnementer.
– Oppfølgingen vi får fra kontaktpersonen vår, Leif, er førsteklasses. I sum betyr dette at ice bedrift gjør det enkelt for oss å drive en effektiv og moderne bedrift, avslutter han.