Får mer og betaler mindre for bedriftsabonnement
Regnskapsfirmaet Axano sparte store kostnader ved å bytte mobilleverandør til ice. Nå er de bedre rustet for fremtiden med løsninger som inkluderer mer mobildata enn de bruker i dag.
Regnskapsfirmaet Axano sparte store kostnader ved å bytte mobilleverandør til ice. Nå er de bedre rustet for fremtiden med løsninger som inkluderer mer mobildata enn de bruker i dag.
Laptop og mobiltelefon er de to viktigste verktøyene for regnskapsførerne i Axano. – Det er alt vi trenger for å kunne jobbe fra hvor som helst, sier daglig leder Hagos Yared.
Foto - Eivor Eriksen
Axano er et komplett regnskapsfirma som tilbyr alle typer tjenester innen regnskap. Totalt har selskapet 17 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Stavanger og Hammerfest. Styreleder og managing partner Hagos Yared driver i tillegg flere andre firmaer i morselskapet Axano Group, og har valgt ice som mobilleverandør for alle sammen.
– Som seriegründer har jeg ikke tid til å fikle med detaljer når det gjelder selskapenes telefonløsninger. Jeg er avhengig av en leverandør som leverer det de skal til konkurransedyktige priser, er tilgjengelig når vi har behov for bistand, og er til å stole på, sier han.
Da daglig leder Thomas Medvik hos ice Bedrift sin forhandler på Økern i Oslo, presenterte et tilbud på mobilløsning for Yared, trodde han først ikke sine egne øyne.
– Da vi skjønte at tilbudet var reelt og helt uten skjulte kostnader, bestemte vi oss for å prøve. Thomas sørget for at byttet fra forrige leverandør gikk smertefritt, så jeg kunne bare lene meg tilbake. Også bruddgebyret ble løst på en veldig bra måte, forteller han.
Sjekk ut Bedriftsabonnement hos ice
Sett, hørt og ivaretatt
Når Hagos Yared har spørsmål ringer han direkte til forhandleren og får hjelp umiddelbart.
– Tilgjengeligheten er alfa og omega. Hvis vi trenger nye telefoner, SIM-kort eller annet utstyr ringer jeg bare forhandleren vår, og så blir det fikset, forteller han.
Alle ansatte har egne jobbtelefoner og velger selv om de vil bruke den også privat, eller ha en egen i tillegg.
– Det er ikke alle som ønsker å ha med seg jobben hjem, så da har de muligheten til å slå av jobbtelefonen klokka 17. Jeg er opptatt av at de ansatte skal trives på jobb, derfor legger vi til rette for slike individuelle løsninger, sier han.
Relasjonen til forhandler var avgjørende for at Hagos Yared valgte å bytte leverandør av mobiltjenester. At selskapet i tillegg sparer store kostnader, er en god bonus.
– Jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler! Servicen er det aller viktigste for oss – vi føler at vi blir sett, hørt og tatt vare på. Samtidig er vi selvsagt svært fornøyde med at utgiftene er drastisk redusert. Vi betaler omtrent halvparten av det vi gjorde til forrige leverandør, og summen er den samme på hver faktura, sier han.
Mer data og løsninger til lavere kostnad var en av grunnene til at Hagos Yared valgte bedriftsabonnement hos ice. Foto - Eivor Eriksen
Aldri hatt dekningsproblemer
Hagos Yared anbefaler ice til kunder, leverandører og samarbeidspartnere.
– Jeg opplever ice som en ærlig aktør, og det er viktig for meg. De er åpne om at de er en ny aktør og jobber med å bygge ut et nytt mobilnett. Så langt har vi imidlertid aldri hatt dekningsproblemer, understreker han.
Alle ledere i Axano har den største pakken med mobildata inkludert i sine abonnement. De øvrige ansatte har en standardløsning som fungerer fint.
– Det er ingen som har klaget på datamengden etter at vi byttet til ice. Siden løsninger med mye mobildata er såpass rimelige er det like greit å sørge for at alle har mer enn de kanskje trenger i dag. Da har de muligheten til å jobbe via mobilnettet hvis de har behov for det, sier Yared.
Under pandemien har medarbeiderne jobbet mye fra hjemmekontor.
– En av våre ansatte har ikke Wi-Fi hjemme, og tidligere måtte vi stadig kjøpe nye datapakker fordi det som var inkludert ble oppbrukt. Etter at vi byttet til ice har det ikke lenger vært nødvendig, forteller han.
Nedetid er krise
Laptop og mobiltelefon er de to viktigste verktøyene for regnskapsførerne i Axano.
– Det er alt vi trenger for å kunne jobbe fra hvor som helst. Kunder kontakter oss ofte på telefonen, derfor er god dekning og batterikapasitet viktig for oss. For meg som driver med kundekontakt og er mye på farten er telefonen uunnværlig, sier Yared.
Nedetid på telefonen er rett og slett krise.
– Da brenner det hos meg. Nå føler jeg meg helt trygg på at hvis det skulle oppstå et problem, kan jeg kontakte forhandleren direkte og få det fikset raskt. Vi har fått så god kontakt at han føles nesten mer som en venn enn en forretningskontakt, sier han.
Axano er i ferd med å sette opp Smart SMS, som er en helt unik del av sentralbordtjenesten. En løsning Hagos Yared mener vil være svært nyttig.
– Hvis en kunde ringer og vi ikke har mulighet til å svare, sendes det automatisk ut en SMS. Vi velger selv hva den skal inneholde, og vi har valgt en løsning hvor det vil stå noe á la: «Vi ser at du har ringt. Vi ringer deg tilbake når vi har mulighet, eller du kan sende oss en mail hvis det haster». Med denne løsningen vet kundene at vi følger med. Det er en faktor som kan bidra til færre konfliktsituasjoner, mener Yared.
– Når kundene kontakter oss er det ofte fordi de har et problem, og da betyr det mye at de føler seg sett og hørt, legger han til.