Jeg kan ikke ringe noen etter å ha aktivert eSIM, hva gjør jeg?
iOS 16:
- Åpne mobilens innstillinger, velg deretter «Mobilnett».
- Endre Standard Anropslinje fra «Hovednummer» til «Mobildata»*.
- Endre Mobildata fra «Hovednummer» til «Mobildata».
Her kan ditt eSIM ha forskjellige navn. Det kan stå enten jobbnummer/Mobildata/Personal/Hovednummer/Sekundært/Reise eller noe du har valgt selv.
iOS 15:
- Åpne mobilens innstillinger, velg deretter «Mobilnett».
- Skru av ditt fysisk SIM, «SIM 1», ved å endre «slå på denne linjen» til grå.
- Skru på ditt eSIM, «SIM 2», ved å endre «slå på denne linjen» til grønn. Nå er «SIM 2» valgt som ditt standardnummer.
SIM1 og SIM2 kan ha forskjellige navn. Vi anbefaler deg å navngi SIM-kortene slik at du vet hvilket som er hva.
Android:
Dersom du har problemer med å ringe eller motta samtaler etter installasjon, så kan det være at ditt gamle SIM er satt som standardnummer.
- Åpne mobilens innstillinger, velg deretter «tilkoblinger» og «SIM-kortadministrator».
- Her kan du se og administrere hvilket SIM-kort som mottar samtaler, meldinger og bruker mobildata.
- Skru av «SIM 1». «eSIM 2» vil nå være valgt som ditt standardnummer.