Bytte SIM-kort
Du har kanskje mottatt et SIM-kort fra oss i posten, kjøpt et på Power, eller fått et gratis i en av våre ice-butikker? Dette SIM-kortet er tredelt og kan knekkes opp i både Mini-, Micro og Nano-SIM, alt ettersom hvilken størrelse din mobil bruker.
Slik gjør du det:
- Trykk ut SIM-kortet av plastholderen. Husk å sjekke hvilken type SIM-kort din telefon bruker!
- Sett SIM-kortet inn i SIM-kortluken.
- Slå på telefonen og følg veiledningen.
- Tast inn PIN-koden som du finner på baksiden av plastkortet. Merk at enkelte telefoner kaller skjermlåskoden for PIN-kode. Dette er en kode du har valgt selv, og denne endres ikke av at du setter inn nytt SIM. Dersom telefonen spør etter SIM-PIN vil det spesifiseres hvor mange forsøk som gjenstår.
- Telefonen er klar til bruk!
Se dine SIM-kort på Min Side.
Er du usikker på hvordan du skal ta ut gammelt eller sette inn nytt SIM-kort? Vi anbefaler at du ser i telefonens brukerveiledning eller besøker support-sidene på produsentens hjemmeside.
Ved mistanke om feil på SIM-kort
Før du kontakter kundeservice:
Får du feilmeldingen "sett inn SIM" eller "SIM mangler", sjekk om ditt SIM-kort er korrekt satt inn i telefonen.
- Slå telefonen helt av og på igjen. Alle telefoner er som en datamaskin, og for å fungere optimalt er det innimellom nødvendig med en omstart.
Virker SIM-kortet i en annen telefon?
- Ved å sjekke dette kan vi utelukke eventuelle feil på telefonen din.
Kontakt kundeservice slik at vi kan kontrollere om SIM-kortet er aktivt i våre systemer
- Dette kan du gjøre via chat på våre nettsider eller på 21 00 00 00.
- Du kan også selv sjekke status på ditt SIM-kort ved å logge inn på Min Side.
- Trykk deg inn på «SIM-kort, PIN og PUK».
- Her vil du se ditt SIM-nummer. Sjekk at dette stemmer med nummeret som står på det fysiske SIM-kortet.
- Her kan du også bestille erstatnings-SIM – samt aktivere nytt SIM-kort.