Løsningsguide for eSIM-problemer på iPhone
Har du aktivert eSIM, men har problemer med å ringe eller sende meldinger? Dette skjer ofte fordi mobilen din prøver å bruke det gamle SIM-kortet ditt.
Sjekk at du har riktige innstillinger
1. Finn ditt eSIM
- Gå inn på innstillinger > Mobilnett.
- Der ser du SIM-kortene dine. Trykk på de forskjellige SIM-kortene dine, og se etter «Nettverksvalg». Står det ice der? Da har du funnet ice-nummeret ditt!
- Hvis ditt nye ice-nummer er et eSIM, vil du se en boks helt nederst, hvor det står "Slett eSIM". Da har du funnet eSIM! (Men ikke trykk på slett, da!)
2. Slik velger du eSIM for samtaler og mobildata
- Fortsett inne på innstillinger > Mobilnett.
- For å bruke ditt eSIM til å ringe med, må du trykke på "Standard anropslinje" og velge ditt ice eSIM.
- For å bruke mobildata fra ditt eSIM, må du trykke på "Mobildata" og velge ditt ice-eSIM.
Nå kan du forsøke å ringe, for å sjekke at alt fungerer som det skal!