PIN og PUK
Du finner PIN- og PUK-koden din på Min Side eller i ice-appen.
Husk at du også finner PIN- og PUK-koden på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til da det ble levert.
SIM-kortet mitt er blokkert
Om SIM-kortet ditt er blokkert trenger du PUK-koden som du finner på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til da det ble levert. Du finner også PUK-koden på Min Side eller i ice-appen.
Dersom du har tastet feil PUK-kode for mange ganger blir SIM-kortet sperret og det må bestilles et nytt SIM-kort. Du kan skaffe et nytt SIM-kort hos din nærmeste ice-butikk, på nærmeste Narvesen eller 7-eleven, eller ved å kontakte vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat.
Hvordan endrer jeg PIN-koden min?
Jeg har iPhone:
Følg disse stegene for å endre PIN-koden på din iPhone:
- Gå til innstillinger.
- Velg mobilnett.
- Velg SIM-PIN-kode.
- Velg endre PIN-kode.
Her kan du endre PIN-kode, eller slå den av og på. Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny.
Jeg har Android:
Følg disse stegene for å endre PIN-koden på din Android-telefon:
- Gå til innstillinger.
- Velg låseskjerm og sikkerhet.
- Velg andre sikkerhetsinnstillinger.
- Velg angi SIM-kort lås.
- Velg «endre PIN-kode for SIM-kort».
For å endre SIM-koden din velger du "Endre PIN-kode for SIM-kort". Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny. Denne må du også bekrefte ved å trykke ok.