Problemer med mobildekning?
Opplever du problemer med dekningen? Det kan tenkes at det faktisk er begrenset dekning i området du befinner deg. Du kan sjekke ditt dekningsforhold i vårt dekningskart.
Informasjon om dekning er kun veiledende og vil ikke være en garanti for at det er dekning på enkelte steder. Dekningskartet gir likevel en indikasjon på hvor det er sannsynlig at man har muligheter til å ringe og surfe.
Dekningen kan påvirkes av antallet personer som ringer og surfer samtidig i det aktuelle området. Muligheten til å ringe og eller surfe innendørs kan påvirkes av ting som tykke vegger, samt hvor i bygningen du er.
Mobiltelefonen, nettbrettet og ruteren din har også en betydning for hvordan du opplever dekningen og hastigheten. Nedlastingshastighet kan i tillegg være begrenset av hvilket mobilabonnement du har.
Ting du kan prøve hvis du opplever at dekningen er dårlig
- All elektronikk kan trenge en liten pause i ny og ned. Heldigvis trenger ikke pausen være så lang. Skrur du av og på telefonen kan det være at problemet løses av seg selv. Hvis ikke må du fortsette å feilsøke.
- I noen tilfeller hjelper det også å la mobiltelefonen ligge fritt, i stedet for å holde den i hånden eller la den ligge i lommer og vesker.
- Hvis du har lav datahastighet, kan det hende at du har brukt opp din inkluderte datamengde. Du kan sjekke din databruk på Min Side eller i ice-appen. Hvis du er tom for data, kan du bestille en datapakke eller oppgradere ditt abonnement på Min Side.
- Virker det hvis du prøver SIM-kortet i en annen telefon? Ved å sjekke dette kan vi utelukke eventuelle feil på selve telefonen.
Opplever du fortsatt problemer uten å forstå helt hvorfor? Ta kontakt med vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat, så hjelper vi deg så godt vi kan.