Slik får du orden på telefonkøen
Da frisørsalongene åpnet igjen ble pågangen enorm for Tango Frisør. Telefonen ringte uten stopp og det kunne blitt en utfordring, men med enkle grep greide de å ta hånd om alle henvendelser samtidig.
Da frisørsalongene åpnet igjen ble pågangen enorm for Tango Frisør. Telefonen ringte uten stopp og det kunne blitt en utfordring, men med enkle grep greide de å ta hånd om alle henvendelser samtidig.
Hos Tango Frisør var hver salong er bemannet med egen telefon som ble besvart av frisørene selv. Når pågangen er stor, blir dette systemet lett en flaskehals for både kunder og bedrift.
Sentralbord gir full kontroll
- Det å bemanne telefonen samtidig som man ekspederer kunder er tidkrevende. Løsningen ble å opprette et sentralbord slik at salongene slapp å håndtere telefonen selv, sier daglig leder Kai Ytredal fornøyd.
Daglig leder Kai Ytredal
Gjennom ice Bedriftsnett hadde Tango allerede tilgang til sentralbord. De plasserte to personer på telefonvakt på hovedkontoret i Porsgrunn. Derfra tok de telefoner og styrte booking på vegne av alle 30 salongene.
Bli oppdatert på hva som er lønnsomt
- Helt siden vi begynte å samarbeide med ice Bedrift sin forhandler i Skien har vi blitt oppdatert på hvilke abonnementer som lønner seg for oss. Å ha en telefonopperatør som vi stoler på har vært helt avgjørende for suksessen, fastslår Kai.
Hva er sentralbord?
Sentralbord er en funksjon i ice bedriftsnett. Da får hele bedriften har ett felles telefonnummer som styres via et sentralbord på PC eller via app på mobil. Der kan man se hvilke kollegaer som er aktive og enkelt sette over samtaler
Tre fordeler med sentralbord