For andre år på rad har ice blitt kåret til beste kundesenter i Norge, både på tvers av bransje og innen kategorien Mobil. – Utrolig gøy at innsatsen gir så gode resultater, sier Kjetil Totland, direktør for kundeservice.
Etter en årlig test av de 181 største kundesentrene i Norge, utført av SeeYou, er ice igjen blitt kåret til best på kundeservice. Ifølge juryens begrunnelse vinner ice Kundeserviceprisen 2020 fordi våre kundebehandlere leverer på et meget høyt nivå, både på telefon, e-post og Messenger. Resultatene tyder på høy kompetanse, god kontroll og et virkelig ekte kundefokus – noe alle ansatte på kundesenteret jobber beinhardt for å prestere daglig.
– Vi har et mål om å ha landets mest fornøyde mobilkunder. God kundeservice har derfor vært et prioritert satsingsområde for oss over flere år, og det er utrolig gøy å se at det gir så gode resultater. Denne prisen gir oss enda mer inspirasjon til å stå på videre og skape gode kundeopplevelser, sier Totland.
I undersøkelsen måles kundeservicen ved at 25 reelle kunder vurderer dem etter kriterier som ventetid, velkomst, kundebehandlernes løsning, avslutning og totalinntrykk.
Spesielt stolt etter ekstra krevende arbeidssituasjon
Prisene som vanligvis deles ut under Call Center-dagene ble i år utført digitalt.
Etter Norge stengte ned for to måneder siden, viste kundebehandlerne våre stor fleksibilitet, tilpasningsdyktighet og godt humør de raskt kom opp med hjemmekontor og hjalp kundene våre hjemmefra.
– Jeg er spesielt stolt over å se hvor godt mine kolleger har håndtert en krevende arbeidssituasjon de siste ukene. Og så vil jeg rette en stor takk til kundene våre for at de har vist tålmodighet og forståelse i en periode der vi har måttet redusere bemanningen på våre kundesentre for å sikre tryggheten for våre ansatte, sier Totland.
Mer informasjon om Kundeserviceprisen og årets prisutdeling finner du her.