Full kontroll på kommunikasjonen gir Gilje mer tid til å levere kvalitet
Mellom maskiner og måleskjemaer er det én ting som bare må fungere for vindusfabrikken; kommunikasjonen. Og hos Gilje Tre har smarte løsninger gitt bedre flyt, mindre styr og mer tid til å fokusere på det viktigste.
Det ligger et lett slør av regn over Dirdal, og det drypper jevnt fra takrennene utenfor. Vi finner veien inn i de lune kontorlokalene til Gilje Tre og registrerer oss i resepsjonen.
God kommunikasjon er avgjørende
IT-sjef hos Gilje Tre, Karl Inge Lygre, tar oss imot og viser oss rundt i lokalet mens han forteller om selskapet:
– I tillegg til vindusfabrikken her i Dirdal har vi en dørfabrikk i Moi, og mange av våre ansatte er dessuten på farten rundt om i landet. Da er det avgjørende å ha god kommunikasjon og dekning, både ute og inne.
For Karl Inge handler hverdagen om å få logistikken til å gå sømløst – både i det fysiske produksjonsløpet og i den digitale infrastrukturen.
– Mobiltelefonen har blitt et viktig arbeidsverktøy for alle ansatte, og det skal bare fungere uten for mye styr eller kostnader, legger han til.
Om Gilje Tre Om produsenten: Har levert kvalitetsvinduer og -dører siden 1948. De har ca. 250 ansatte rundt om i landet. Hvilke løsninger har de: Bedriftsnett med hovednummer, sentralbord, besøksregistrering, tidsstyring, køer og mobilt bredbånd.
Stabil dekning overalt
På salgskontorene benytter de seg av mobilt bredbånd levert av ice bedrift. Det sikrer god dekning over hele kontoret og gjør det mulig å jobbe uten avbrudd, uansett hvor de oppholder seg i lokalene.
– Alt fungerer som forventet
Vi har kommet til fabrikken hvor selve produksjonen foregår. Karl Inge forteller at Gilje Tre har i dag rundt 100 abonnementer hos ice bedrift, fordelt på fabrikk, kontor og ansatte på farten. I tillegg til mobilt bredbånd, benytter de seg av flere smarte løsninger som bidrar til å gjøre arbeidshverdagen enklere.
Sentralbordløsningen gir dem for eksempel ett felles hovednummer, muligheter for kø- og tidsstyring, tilgang til sentralbord på desktop og mobil via app, og ikke minst besøksregistrering.
– Kø og sentralbord fungerer veldig bra. Og besøksregistreringen gjør det enkelt når folk kommer på besøk. Da går det automatisk en melding til den de skal besøke. Alt fungerer som forventet, sier IT-sjefen.
For Karl Inge handler det ikke bare om smarte løsninger, men også et godt samarbeid med folka i ice. Her har de fått en fast kontaktperson som kjenner dem og følger opp når det trengs:
– Det gjør hverdagen mye enklere at vi alltid kan henvende oss til Bjørn Åge i ice bedrift Bergen om det skulle være noe, forteller Lygre.
Ute på gulvet durer maskinene videre, mens kollegaer med hørselsvern holder hjulene i gang. Her er det ingen tid å miste, og takket være en mobilløsning som fungerer godt, kan Gilje Tre bruke mest mulig av den tiden på det de kan best:
– Onboardingen til ice bedrift gikk raskt og greit. Nå som vi vet at løsningene fungerer som de skal, kan vi bruke ressursene våre der de gir størst verdi – i produksjonen og leveransene til kundene våre, avslutter Lygre.
Ønsker du et godt tilbud?
Fyll inn ditt telefonnummer og bedriftsnavn, så ringer en av våre rådgivere deg tilbake i kontortiden.