Slik går du frem for å pante mobilen din
Kort forklart: hvordan fungerer MobilPant?
Først får du en digital pantetakst i pantekalkulatoren vår. Taksten legger du i handlekurven. Deretter velger du en ny mobil eller annet utstyr i nettbutikken. Panten får du som rabatt på kjøpet ditt!
Pantemobilen din sender du til oss i returesken vi leverer sammen med bestillingen din.
Hvordan bruker jeg pantekalkulatoren?
Det enkleste er å prøve selv! Pantekalkulatoren har tre steg og det er instruksjoner under hvert spørsmål.
Trenger du hjelp med tilstandsvurderingen eller med å finne IMEI-nummeret?
Alt dette hjelper vi deg med i pantekalkulatoren. Følg instruksjonene som står rett under hvert spørsmål i pantekalkulatoren.
Hvordan leverer jeg mobilen min til pant?
Du får en retureske og en returetikett levert sammen med produktene i bestillingen din. Det følger også med en enkel forklaring og en sjekkliste i esken. Porto er betalt, og adressen er ferdig fylt ut på etiketten!
Overfør innhold til din nye mobil, skru av Finn min telefon og slett personlig informasjon
Når du panter mobilen må du tilbakestille den til fabrikkinnstillingene for å fjerne personlig informasjon. Husk å overføre innhold til den nye mobilen og slette alt innhold på den gamle. Instruksjoner tilpasset din telefonmodell finner du på nettet.
Viktig: Slå av Finn min enhet (Android)- eller Finn min iPhone (Apple)-funksjonen før du sender inn mobilen. Vi kan ikke kan ta imot telefoner med denne funksjonen aktivert.