Jeg har bestilt MobilPant, hva nå?
Hvordan sender jeg inn mobilen jeg panter?
Du får en retureske sammen med bestillingen din. Du får også en kort sjekkliste og en returetikett. Se over sjekklista før du sender inn mobilen. Vi har fylt inn adressen på returetiketten, og betalt porto. Enklere blir det ikke!
Hvilke tidsfrister og ventetider gjelder for MobilPant?
Frist for å sende inn mobilen du panter
Pantetelefonen din må være hos oss innen 45 dager fra bestillingsdato. Send mobilen i god tid før fristen – det tar gjerne noen dager med posten.
Hvor lang tid tar det før jeg får min bestilling?
Bestillinger sendes som regel 2–3 virkedager fra du har bestilt. Deretter er det postgang, normalt 1–5 virkedager, avhengig av hvor du bor og fraktalternativet du har valgt.
Hvor lang tid bruker ice på å kontrollere mobilen jeg har sendt inn?
Behandlingen går fort, det tar som regel ikke mer enn 2–3 virkedager fra vi mottar mobilen din.
Kan jeg levere pantemobilen i en butikk?
Niks! Pantemobilen din må sendes til oss i returesken du får tilsendt. Alt du trenger å gjøre er å levere den på posten.
Jeg fikk ingen returetikett eller retureske sammen med bestillingen min
Hvis du har bestilt MobilPant og ikke fikk en returetikett eller retureske sammen med leveransen, må du kontakte kundeservice snarest mulig. De hjelper deg med å få dette i orden slik at du får sendt inn pantetelefonen din.
Hvordan overfører jeg data fra den gamle til den nye mobilen?
Både Samsung og Apple har egne tjenester for lagring og overføring av data. Disse hjelper deg å overføre dataen fra den gamle til den nye mobilen din. Hvis du bytter fra ett telefonmerke til et annet finnes det egne apper som hjelper deg med overføring av innhold.
Vi anbefaler å søke på nett for å få flere tips om hvordan du skal gå frem med din telefonmodell.
NB! Du må slå av Finn min enhet / Finn min iPhone-funksjonen på mobilen du panter! Vi kan ikke ta imot og pante telefoner der denne funksjonen er aktiv. Søk på nett for å finne ut hvordan du går frem.
Hva gjør jeg med SIM-kort?
Hvis du blir kunde av ice nå som du panter, får du info på sms om tidspunkt for å bytte SIM-kort. Nye telefoner leveres som regel med sim-kort installert og klare til bruk. Er du allerede kunde og viderefører abonnementet ditt, flytter du bare SIM-kortet over i den nye telefonen når den er klar.
PS: Tidligere ble data lagret på selve SIM-kortet i telefonen, slik er det ikke lenger. Nye mobiler har egne databrikker, og lagrer i tillegg mesteparten av innholdet ditt «i skyen», altså på dataservere på nett.
Jeg rakk ikke å sende inn pantemobilen innen fristen. Hva skjer nå?
Hvis du ikke sender inn pantemobilen innen fristen, må du betale tilbake pantebeløpet. Vi sender deg en faktura som du enkelt kan betale i nettbanken din. Dersom du har sendt telefonen, men for sent til å rekke fristen, vil du få mobilen i retur.
Det er viktig å kontakte ice-kundeservice så fort som mulig dersom du er usikker på om du rekker fristen!
Hva skjer etter at jeg har sendt inn pantemobilen min?
Når vi mottar mobilen din sjekker vi at du har fått riktig pantetakst:
- Vi kontrollerer at du har sendt inn riktig mobil og at tilstanden er som oppgitt
- Dersom tilstanden på mobilen er vesentlig dårligere enn antatt, sender vi deg en ny takst
- Du kan akseptere eller avslå den nye taksten. Hvis du godtar ny takst, får du en faktura på mellomlegget.
- Hvis du ikke godtar ny takst, sender vi pantetelefonen tilbake til deg, og du betaler tilbake panterabatten
Jeg er ny kunde i ice, er det noe jeg burde tenke på?
Først og fremst: velkommen til ice! På lenken under har vi samlet litt relevant info til deg som er ny kunde.