Kommer ikke på nett med Mobilt Bredbånd
- Slå av ruteren, og ta ut støpselet fra veggen. La den være helt strømløs, i 10 minutter.
- Slå på modemet igjen.
Manglende betaling kan også være en årsak. Dette kan du sjekke under Faktura på Min Side.
Manglende betaling kan også være en årsak. Dette kan du sjekke under Faktura på Min Side.
Hvis det bare er den første lampen som lyser på din SmartRouter, så kan det være at den har fryst seg, eller er avslått, men har et batteri tilkoblet.
Hvis du ikke har tilgang til nett og du ser at det mangler lys i Connect-lampen, så kan årsaken være at du ikke har dekning, eller at SIM-kortet som er i ruteren, ikke er aktivt. Guiden under, kan hjelpe deg med å avgjøre om det er dekningen, eller om det SIM-kortet.
Når 4G-barene på SmartRouteren vår blinker rødt, så betyr det at ruteren enten mangler et SIM-kort, eller den ikke klarer å lese SIM-kortet som står i den. Denne veiledningen kan hjelpe deg med å finne ut om det mangler et SIM-kort i din ruter, eller om det ikke blir lest.
Hvis du har et SIM-kort i ruteren men det fortsatt blinker rødt på 4G-barene, ber vi deg ringe oss, på 21 00 00 00, for videre hjelp.
Har du fått et nytt SIM-kort og trenger å få aktivert det til ditt mobile bredbånd?
Det kan du enkelt gjøre på Min Side. Stegene under viser deg hvordan.
Hvis du har problemer med å få aktivert det nye SIM-kortet, vil vi anbefale deg å ringe oss, på 21 00 00 00, for videre hjelp.
Ser du at ruteren din ofte bytter mellom forskjellige farger, på 4G-barene, så kan veiledningene under hjelpe deg med å få ruteren mer stabil på en båndbredde.
Hvis det skifter ofte mellom blå eller oransje farge på 4G barene, vil jeg først anbefale det å sjekke om det blir mer stabilt uten antennene du kan skru på.
Dersom det ikke forbedrer din tilgang, kan du låse ruteren til spesifikke frekvenser, med veiledningen under.
Våre rutere driver og sjekker selv, etter tilgjengelig programvareoppdateringer og installerer dem, om det er en tilgjengelig. Dette gjør den normalt om natten, eller når den registrerer at det ikke er noen aktiv nettaktivitet.
Du kan også sjekke selv, om det er en tilgjengelig programvareoppdatering og å kjøre en installering. Veiledningen under, viser deg hvordan du kan gjøre det.
Det tar normalt 2-5 minutter å fullføre installasjonen, men vi anbefaler å vente i 10-15 minutter. Smartrouteren vil starte seg selv på nytt, når installeringen er ferdig.
Vennligst merk at installering av ny programvare kan føre til at ruteren også gjenopprettes, til sine fabrikkinnstillinger. Endringer du har gjort på nettverksnavn og passord til ruteren, kan dermed bli satt tilbake til hva den kom med.
Originalt nettverksnavn og passord til routeren, finner du på etiketten, som er på undersiden.