Våre rutere driver og sjekker selv, etter tilgjengelig programvareoppdateringer og installerer dem, om det er en tilgjengelig. Dette gjør den normalt om natten, eller når den registrerer at det ikke er noen aktiv nettaktivitet.
Du kan også sjekke selv, om det er en tilgjengelig programvareoppdatering og å kjøre en installering. Veiledningen under, viser deg hvordan du kan gjøre det.
- Først må du påse at du er koblet til din Smartrouter. Du kan koble deg til den via WiFi, eller med nettverkskabel.
- Når det er gjort kan du trykke på lenken her.
- Logg på med «admin», som både brukernavn og passord.
- Trykk på Settings, på den mørkegrå menylinjen.
- Trykk på System settings, i menyen på venstre side, deretter Firmware Upgrade eller Local Upgrade, hvis dette ikke allerede kommer opp.
- Under Remote Upgrade, trykker du på Check, for å få ruteren til å lete etter en oppdatering. Er det en oppdatering tilgjengelig, vil det komme en rød tekst, med informasjon om det.
- Er det en ny programvareversjon tilgjengelig, trykker du på Upgrade, for å starte installeringen av den.
Det tar normalt 2-5 minutter å fullføre installasjonen, men vi anbefaler å vente i 10-15 minutter. Smartrouteren vil starte seg selv på nytt, når installeringen er ferdig.
Vennligst merk at installering av ny programvare kan føre til at ruteren også gjenopprettes, til sine fabrikkinnstillinger. Endringer du har gjort på nettverksnavn og passord til ruteren, kan dermed bli satt tilbake til hva den kom med.
Originalt nettverksnavn og passord til routeren, finner du på etiketten, som er på undersiden.