Vilkår og betingelser
Generelle vilkår
Last ned ice sine generelle vilkår her!
Bedrifter med maksimum 10 årsverk og privatkunder kan klage på ice-avgjørelse i klagesak på vår leveranse av tjenester til Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjons (BKN). For nærmere informasjon klikk her.
EUs klageportal kan også brukes dersom du ønsker å levere en klage. Det er særlig relevant hvis klager er forbruker bosatt i et annet EU/EØS-land. Klagen inngis her. Ved klage via EUs klageportal må kunden registrere følgende næringsdrivendes e-postadresse i klageportalens klageskjema.
For begge klageordninger må du først ha rettet skriftlig klage til ice uten at saken er løst i minnelighet.
Angrerett
Gjennom angrerettloven har du 14 dagers ubetinget angrerett.
Dette forutsetter at du senest innen 14 dager etter mottatt leveranse gir oss beskjed om dette.
Angreretten gjelder når:
- Varen og medfølgende tilbehør er returnert i tilnærmet samme stand og mengde.
- Varen er returnert i originalemballasje, uten skader.
- Varen er returnert uten synlige riper, slitasje eller andre skader.
- Varen ikke er tatt i bruk som din egen.
Varer som ikke overholder disse kravene blir sendt tilbake til deg, og angreretten vil da bortfalle.
Angreskjema for utfylling
Ønsker du å benytte deg av angreretten din, må du fylle ut riktig skjema ut ifra hva du har bestilt fra ice.
Det er ulike skjema avhengig av hvilken vare eller tjeneste du ønsker å angre.
- Angre kjøp av mobilabonnement. Fyll ut angreskjema.
Benyttes om du ønsker å angre kjøp av mobilabonnementet ditt.
- Angre kjøp av nedbetalt mobiltelefon. Fyll ut angreskjema.
Benyttes om du ønsker å angre kjøp av mobiltelefonen din.
- Angre kjøp av MobilBytte. Fyll ut angreskjema 1 og angreskjema 2.
Benyttes om du ønsker å angre kjøp med MobilBytte.
- Angre kjøp av Mobilt Bredbånd. Fyll ut angreskjema .
Dette skjemaet benyttes om du ønsker å angre kjøp av Mobilt Bredbånd med tilhørende abonnement.
Hvordan levere tilbake varen?
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette. De returnerte varene må pakkes inn slik at de ikke kan skades.
Retur av utstyr:
Retur av Mobiltelefon:
Ice Communication Norge AS v/ Modino AS
PB 60, 2020 Skedsmokorset
Telefon: 21 50 41 00 E-post: kundeservice@Modino.no
Retur av ruter til Mobilt Bredbånd:
Ice Communication Norge AS v/ Modino AS
PB. 60, 2020 Skedsmokorset
Telefon: 21 50 41 00 E-post: kundeservice@modino.no
Hva vil tilbakebetales?
Vi er forpliktet til å tilbakebetale porto for forsendelsen til deg (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), ekspedisjonsgebyr, oppkravsgebyr, og lignende. Tilbakebetaling skal skje innen fjorten dager etter at vi mottar varen fra deg, eller henteseddel er stilt til rådighet for oss.
Klage
Ønsker du å klage på tjenestene dine fra ice må du først ta kontakt med vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat.
Dersom vi skulle gi deg avslag på klagen din, har du muligheten til å klage videre til Forbrukertilsynet, Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon eller EUs klageportal.
- For klage på kjøp av fysisk vare, kontakt Forbrukertilsynet.
- For klage på kjøp av tjenester, kontakt forbrukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon (BKN)
- EUs klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i annet EU/EØS-land.
Reklamasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere på kjøpet.
Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.
Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangels beføyelser:
- Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering.
- Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig - forutsett at varen er i samme stand og mengde, § 51. Hvis kriteriene for heving av kjøpet er i henhold til reklamasjonsreglene i Forbrukerkjøpsloven, skal avtalt beløp og eventuelle frakter refunderes innen 14 dager fra varen er registrert mottatt oss.
- Kreve erstatning.
Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen - vi tolker det slik at dette løper fra gjenstanden er kvittert inn til Modino sitt serviceverksted - har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
En mobiltelefon vurderes å være utenfor garanti ved følgende forhold:
- Når den er væskeskadet.
- Ved slag- eller mekanisk skade.
- Ved uautorisert inngrep i mobiltelefonen.
- Når telefonen ikke har gyldig kjøpskvittering/garantibevis.
- Hvis telefonen er programmert med virusinfisert programvare.
Dersom telefon som blir sendt inn på service faller utenfor garanti vil det bli gitt ett prisoverslag for reparasjon som må aksepteres av kunde før reparasjon igangsettes.
Dersom du ikke ønsker telefonen reparert, kan vi returnere denne til deg mot et behandlingsgebyr og frakt.
Dersom du ønsker at serviceverkstedet skal skrote telefonen, vil ikke det medføre ekstra kostnader for deg.
Lånetelefon
Vi tilbyr lånetelefon på forespørsel i henhold til norsk lovverk dersom det tar lenger tid enn syv virkedager å få tilsendt mobiltelefon ferdig reparert.
Dersom du ønsker å bestille lånetelefon, ber vi deg ta kontakt med vår samarbeidspartner Modino på telefon 21 50 41 00.
De har åpent alle hverdager 08:00-17:00, men er stengt lørdag, søndag, og helligdager.
Klage
Ønsker du å klage på tjenestene dine fra ice må du først ta kontakt med vår kundeservice.
Dersom vi skulle gi deg avslag på klagen din, har du muligheten til å klage videre til Forbrukertilsynet, Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon eller EUs klageportal.
- For klage på kjøp av fysisk vare, kontakt Forbrukertilsynet.
- For klage på kjøp av tjenester, kontakt forbrukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon (BKN).
EUs klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i annet EU/EØS-land.