Roam Like Home fra ice
Vi lanserer nå nye abonnement med mer data og inkludert bruk i EU og EØS. Du kan ringe, sende SMS og MMS og bruke mobildata på reise i EU og EØS, uten at det koster noe ekstra.
- Data Rollover
- Ingen ekstra kostnad ved overforbruk
- Datapakker for et hvert behov
Hver dag går vi i ice på jobb med mål om å gjøre telekom-Norge litt bedre og kundene våre så fornøyde at de vil anbefale oss til sin aller beste venn! Derfor har vi abonnement for alle – enten du knapt bruker mobildata, eller er «konstant» på nett. Vi var også først ute med å lansere Data Rollover i Norge.
Sjekk alle våre abonnement her
Inkludert bruk i EU og EØS
Alle våre mobilabonnement lar deg bruke telefonen din i EU og EØS uten ekstra kostnad! Du kan med andre ord ringe, sende SMS og MMS og bruke mobildata i EU og EØS, uten å bekymre deg for regningen. Du kan også ringe internt i EU/EØS uten ekstra kostnad. Ringer du fra Norge til EU/EØS, eller fra EU/EØS til resten av verden gjelder egne priser.
Bruker du opp dataen på reise i EU/EØS kan du kjøpe ny kvote til samme pris som hjemme, og har du data til overs ved månedsskiftet ruller du ubrukt data med til neste måned.
Er du andre steder i verden gjelder egne priser.
Flere valgmuligheter
De nye abonnementene dekker de aller fleste behov, enten du har behov for lite eller mye data, eller noe midt imellom. Nok er gang er vi også best i test med vårt Mobil 1 GB for alle som har behov for lite data. Les mer på tek.no.
Data Rollover
Alle våre mobilabonnement inkluderer også Data Rollover som lar deg «rulle» med ubrukt data videre fra en måned til en annen. Enten du har igjen data fra din ordinære datamengde, eller har kjøpt ekstra datapakke!
Enkelt og greit: Har du igjen data ved månedsskiftet rulles dataen videre til neste måned.
Ofte stilte spørsmål
Må jeg bytte til nytt abonnement med EU/EØS inkludert for å kunne bruke telefonen i utlandet?
Ja, for at telefonen skal virke i utlandet etter 1. juni må du ha et abonnement som tillater internasjonal roaming. Grunnen er det nye EU-direktivet som trer i kraft 15. juni 2017. Dette direktivet vil berøre alle norske mobiloperatører.
Det betyr at du kan bruke mobilabonnementet i EU og EØS akkurat som hjemme og du ringer mellom EU-land uten ekstra kostnad. Ringer du fra Norge til utlandet gjelder egne satser. For bruk i verden ellers gjelder egne priser.
Hvilke land er inkludert i EU+?
EU inkludert gjelder i følgende land:
Belgia, Bulgaria, Danmark, England, Estland, Finland, Frankrike, Hellas, Irland, Island, Italia, Kroatia, Kypros (sør), Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Nederland, Nord-Irland, Polen, Portugal, Romania, Skottland, Slovakia, Slovenia, Spania, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn, Østerrike og Wales.
I tillegg er følgende områder/land også inkludert: Gibraltar (Storbritannia), Åland (Finland), Azorene og Madeira (Portugal), Guadeloupe, Fransk Guyana, Réunion, Martinique, Mayotte og Saint Martin (Frankrike), Kanariøyene (Spania).
Følgende områder/land i Europa er ikke inkludert
Albania, Andorra, Bosnia-Herzegovina, Færøyene, Guernsey, Hviterussland, Isle of Man, Jersey, Kosovo, Makedonia, Moldova, Monaco, Montenegro, Russland, San Marino, Serbia, Sveits, Tyrkia, Ukraina.
For samtaler fra Norge til EU/EØS-land gjelder egne satser.
Hva skjer om jeg ikke bytter abonnement?
Dersom du har abonnement uten EU inkludert vil du ikke kunne bruke telefonen i utlandet etter 1. juni. Den vil rett og slett ikke virke, og du vil ikke kunne ringe, tekste eller bruke mobildata. Du vil derimot kunne koble deg til lokale wifi-soner, slik at du kan kommuniserer via sosiale medier, tekste via Whatsapp eller ringe med Skype og Facetime. Men husk, vær forsiktig med å dele sensitiv informasjon som kredittkortnummer og personnummer dersom du er på et åpent offentlig nettverk i utlandet.
Kan jeg ringe nødnummer i utlandet dersom jeg har et abonnement uten EU inkludert?
Ja, unntaket er at du kan ringe lokale nødnummer selv om du har et abonnement uten støtte for internasjonal roaming.
Jeg ble jo akkurat kunde, hvorfor ble jeg ikke informert om dette?
For å sikre sunn konkurranse i markedet og at du som kunde skal få best mulig tilbud, er det viktig at informasjon om priser og innhold i abonnement holdes tett til brystet til den dagen de er tilgjengelig i markedet. Vi har derfor ikke informert noen om disse prisene før nå. Vi forstår om du synes dette er dumt, men vi tror også at du forstår at vi gjør for ditt eget beste.
Jeg har bindingstid på mitt abonnement – hva gjør jeg?
Selv om du har bindingstid kan du selvsagt bytte til de nye abonnementene. I forbindelse med at vi gjør endringer i vår abonnementsstruktur, med større abonnement og EU inkludert, justerer vi også prisene. Som følge av denne prisjusteringen kan du velge å fristilles fra din opprinnelige avtale (Standardvilkår punkt 16.2). Dersom du imidlertid velger å bytte abonnement, godtar du vilkårsendringene og din resterende avtaletid vil bli overført til ditt nye abonnement med EU inkludert.
Kan jeg bytte til et abonnement med EU/EØS og internasjonal roaming den måneden jeg skal på ferie, og så tilbake til mitt gamle abonnement?
Nei, det går dessverre ikke. Har du først byttet til et abonnement med EU inkludert tror vi heller ikke du vil tilbake. Etter lansering av nye abonnement 13. mars 2017 vil det heller ikke være mulig å bli ny kunde på abonnement uten støtte for inkludert bruk i EU/EØS og internasjonal roaming.
Kan jeg ringe fra Norge til EU uten ekstra kostnad?
Nei, å ringe fra Norge til utlandet er ikke inkludert i abonnementet. Her gjelder egne priser.
Hva er EU inkludert og hvorfor innfører dere det?
Vi innfører EU inkludert, også kjent som «Roam like at home», på forskudd. Innen 15. juni 2017 må alle teleoperatører fjerne roamingprisene i EU/EØS, som følge av et EU-direktiv som trer i kraft på den datoen. Les mer om EU-direktivet her.
Hvorfor øker dere prisene?
EU-direktivet som krever at roamingprisene fjernes, fører til økte kostnader for telekomleverandørene. For at vi skal kunne fortsette å kunne gi kundene våre et av de mest attraktive tilbudene i Norge, må vi derfor øke månedsprisen litt – i likhet med konkurrentene våre som har gjort det samme.
Vi har forståelse for at det er kjedelig med en prisøkning, men vi er sikre på at du kommer til å få mest for pengene som kunde hos oss. EU inkludert, Data Rollover og ingen overraskelser på regningen ved overforbruk av data er bare noen av fordele med å være kunde hos oss.
Må jeg betale per MB ved overforbruk av data?
Absolutt ikke. Vi vil beholde fordelen med at kun hastigheten settes ned når man har brukt opp datapakken. Du får da surfe videre med 64 kbit/s. Alternativt kan du kjøpe ekstra datapakke hvis du ønsker det.
Må jeg betale ekstra for å få beholde Data Rollover?
Nei. Data Rollover er inkludert i månedsprisen.
Jeg skal ikke reise utenlands, hvorfor må jeg bytte nå?
Du må ikke bytte abonnement før 1. juni 2017. For at kundene våre skal kunne nyte godt av EU inkludert allerede nå, inviterer vi alle sammen til å bytte abonnement så tidlig som mulig.
Dersom du venter med å bytte, vil du selvsagt få en påminnelse om dette 30 dager i forveien. Hvis du ikke bytter etter 1. juni 2017, vil ikke telefonen din virke når reiser i EU/EØS.
Jeg har byttet abonnement. Når kan jeg ta i bruk EU inkludert?
Dersom du allerede har sagt ja til å bytte abonnement, vil du kunne ta i bruk EU inkludert så fort du har fått en bekreftelse via SMS. På grunn av stor pågang kan det ta opp til et par dager før EU inkludert blir aktivert.
Jeg er ikke kunde hos dere, men vil bli det. Når får jeg muligheten til å velge abonnement med EU inkludert?
Det har du muligheten til nå! Ta en kikk på våre nye abonnementer her.