• Fri månedsavgift den første hele måneden din bedrift er kunde hos ice. Det betyr at hvis dere overføres til ice i mai, spanderer vi månedsavgiften for juni. Dere vil motta en faktura fra Komplett for mai-månedsavgiften.
• Dere får også dobbel data som gjelder fra den dagen dere har blitt overført. Det dere ikke bruker opp, rulles selvsagt videre til neste måned med Data Rollover.
• Ut juni får dere i tillegg 50% på alt mobiltilbehør fra iiglo på komplett.no.
Alle Komplett Mobilkunder vil overføres til ice i juni. Vi sender SMS når SIM-kortet er på vei i posten, med tidspunkt på når SIM-kortet skal byttes.
Dere vil motta SIM-kortet i god tid før overføringen. SMS blir sendt til det mobilnummeret som skal overføres. Dere vil i tillegg motta flere påminnelser på SMS når tidspunktet for overføringen nærmer seg. Husk å ta med SIM-kortet dersom dere skal ut og reise.
Dere har mulighet til å endre tidspunkt for overføringen på Min Side hvis tidspunktet ikke passer. Dere kan først endre tidspunkt etter å ha mottatt første SMS om overføringstidspunkt.
Dere mottar SIM-kortet i posten i god tid før overføringen. Det er et tredelt SIM-kort. Du kan knekke ut SIM-kortet i følgende størrelser: Mini/Micro/Nano. Sjekk alltid hvilken type SIM-kort din mobiltelefon bruker før du brekker ut ditt nye SIM.
Slik gjør du det:
1. Trykk ut SIM-kortet av plastholderen. Husk å sjekke hvilken type SIM-kort din telefon bruker.
2. Sett SIM-kortet inn i SIM-kortluken.
3. Slå på telefonen og følg veiledningen.
4. Tast inn PIN-koden som du finner på baksiden av plastkortet. Merk at enkelte telefoner kaller skjermlås koden for PIN-kode. Dette er en kode du har valgt selv, og denne endres ikke av at du setter inn nytt SIM. Dersom telefonen spør etter SIM-PIN vil det spesifiseres hvor mange forsøk som gjenstår.
5. Telefonen er klar til bruk!
Vi har sendt bedriftens kontaktperson en e-post med informasjon om hvilken adresse vi sender SIM-kortet til. Dersom dere ønsker SIM-kortet til en annen adresse, må dere kontakte vårt kundesenter på 21 00 00 00.
Når dere bytter SIM-kortet godtar dere våre gjeldende abonnementsvilkår. Dere finner våre vilkår på ice.no/vilkaar. Dere beholder selvsagt telefonnumrene og har fortsatt både EU og Data Rollover inkludert.
Bedriften kan først endre tidspunkt etter å ha mottatt første SMS om overføringstidspunkt. Du vil motta denne i juni.
Slik gjør du det:
1. Logg inn på Min Side
2. Trykk på "Endre porteringstidspunkt"
3. Velg ønsket tidspunkt og trykke "Endre". Porteringstidspunktet ditt er nå endret.
• Fri SMS, MMS, Tale
Bruk av SMS, MMS og tale er inkludert. Egne priser gjelder for fly/båt/satelitt.
• Data Rollover
Rull automatisk over ubrukt data til neste måned.
• EU-inkludert
Bruk i EU/EØS er inkludert. Egne priser gjelder fra Norge til utlandet.
• Ingen overfakturering av data
ice fakturerer ikke noe ekstra selv om dere skulle bruke opp inkludert datamengde. I stedet for å fakturere for hver ekstra megabyte settes hastigheten på tjenesten ned, slik at du selv kan bestemme om du ønsker å kjøpe mer data til full hastighet.
• En mobilapp med full oversikt
I ice-appen kan du administrere abonnement, se fakturaoversikt og enkelt endre på tjenester og innstillinger. Last ned appen her app.ice.no
ice ble nylig kåret til Nordens beste på mobildata. Vi har de siste årene investert stort i et nytt norsk mobilnett og er nå landets tredje største mobiloperatør med 89% befolkningsdekning.
Vårt eget mobilnett ice+ er godt rigget for fremtiden og halvparten av basestasjonene er allerede klargjort for 5G. I områder hvor vi ikke har egen dekning vil du få dekning i Telias mobilnett, som har blitt kåret til Norges beste mobilnett flere år på rad.
Sjekk din dekning her.
Dersom du benytter BankID på mobil er denne koblet til SIM-kortet og må settes opp på nytt etter overføring. Du må da finne frem kodebrikken fra banken. Kontakt banken din hvis du trenger hjelp. Hos oss koster det ikke noe å bruke BankID på mobil.
Alle våre mobilabonnement lar dere bruke telefonen din i EU og EØS uten ekstra kostnad. Dere kan med andre ord ringe, sende SMS og MMS og bruke mobildata i EU og EØS, uten å bekymre deg for regningen. Dere kan også ringe internt i EU/EØS uten ekstra kostnad.
Ringer du fra Norge til EU/EØS, eller fra EU/EØS til resten av verden gjelder egne priser.
Vi lytter til kundene og vurderer fortløpende hvilke tilbud som skal lanseres. Les mer om EU-inkludert.
Vi tilbyr Utlandspakker med enten 300 eller 600 inkluderte ringeminutter og SMS. Pakkene gjelder til og fra 57 land. Vi tilbyr også Ring til EU med 3000 ringeminutter og SMS. Les mer om utlandspakkene vi tilbyr.
Følgende tilleggstjenester blir videreført når dere overføres til ice:
• Telefonsvarer
• Nummeropplysning
• Data-SIM og Tvilling-SIM
• Sperring av innholdstjenester
• Sperring av teletorg
• Datakontroll
• Kontroll U13
Hos oss blir dere aldri fakturert ekstra, selv om dere skulle bruke mer data enn det som er inkludert. Hvis dere bruker opp dataen setter vi i stedet ned hastigheten. Dette gjør vi for at dere ikke skal få en overraskelse på fakturaen. Vi varsler selvfølgelig den enkelte ansatte på SMS hvis de nærmer seg, og da kan de enkelt kjøpe ekstra data.
Alle sperretjenester kan enkelt skrus av og på i ice-appen eller på Min Side.
Hvis dere har andre spørsmål enn nevnt over knyttet til overføringen, er dere selvsagt velkommen til å kontakte vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00.
Andre spørsmål vedrørende deres Komplett-abonnement rettes til Komplett Kundeservice på telefon 33 00 58 20 eller e-post kundeservice@komplettmobil.no frem til abonnementet er overført til ice.