Feilmelding: ingen tjeneste
Dersom du får en feilmelding på telefonen som sier "ingen tjeneste" eller at du opplever at kun nødnummer er tilgjengelig, kan du følge denne feilsøkingsguiden.
Slå telefonen av og på
All elektronikk kan trenge en liten pause i ny og ned. Heldigvis trenger ikke pausen være så lang. Skrur du av og på telefonen kan det være at problemet løses av seg selv. Hvis ikke må du fortsette å feilsøke.
Prøv SIM-kortet i en annen telefon
Virker det hvis du prøver SIM-kortet i en annen telefon? Ved å sjekke dette kan vi utelukke eventuelle feil på selve telefonen
Har andre ice-kunder samme problemstilling?
Hvis ja, så kan det være problemer med tjenesten til ice i form av dekningsutfall.
Kontakt kundeservice slik at vi kan kontrollere om SIM-kortet er aktivt i våre systemer.
Du kan nå vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat. Du kan også selv sjekke status på ditt SIM-kort ved å logge inn på Min Side.
På Min Side:
- Trykk deg inn på «SIM-kort, PIN og PUK».
- Her vil du se ditt SIM-nummer: sjekk at dette stemmer med nummeret som står på det fysiske SIM-kortet.
- Her kan du også bestille et nytt SIM-kort, samt aktivere dette.