PIN- og PUK-kode
Du kan endre til en selvvalgt PIN-kode om du ønsker.
iPhone
Følg disse stegene for å endre PIN-koden på din iPhone:
- Innstillinger
- Mobilnett
- SIM-PIN-kode
- Endre PIN-kode
Her kan du velge å slå av/på/endre PIN-kode. Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny.
Android
Følg disse stegene for å endre PIN-koden på din Android-telefon:
- Innstillinger
- Låseskjerm og sikkerhet
- Andre sikkerhetsinnstillinger
- Angi SIM-kortlås
For å endre SIM-koden din velger du "Endre PIN-kode for SIM-kort". Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny. Denne må du også bekrefte ved å trykke ok.
Sperret mobil – tastet feil PIN tre ganger
Hvis PIN-koden til SIM-kortet er tastet inn feil tre ganger blir SIM-kortet sperret, og man kan ikke ringe eller bruke mobildata.
For å åpne telefonen igjen må PUK-koden tastes inn. Du finner PUK koden på Min Side eller i Min Side-appen, og du kan også få den ved å ringe Kundesenteret på 21 00 00 00 eller via vårt kontaktskjema.
På de fleste mobiltelefoner tastes PUK-koden inn direkte. Det er imidlertid noen mobiltelefoner som krever følgende inntastning:
** 05 * PUK-kode 1 * ny PIN-kode * gjenta ny PIN-kode #