PIN- og PUK-kode
Du kan finne PIN- og PUK-koden din på Min Side eller i ice-appen.
Husk at du også finner PIN- og PUK-koden på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til da det ble levert.
SIM-kortet mitt er blokkert
Om SIM-kortet ditt er blokkert trenger du PUK-koden, som du finner på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til da det ble levert. Du finner også PUK-koden på Min Side eller i ice-appen. Du kan også få tilsendt PUK-kode ved å kontakte vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via vårt kontaktskjema.
På de fleste mobiltelefoner tastes PUK-koden inn direkte. Det er imidlertid noen mobiltelefoner som krever følgende inntastning:
** 05 * PUK-kode 1 * ny PIN-kode * gjenta ny PIN-kode #
Om mobilen din skulle bli sperret må du åpne mobilen din med å taste inn PUK-koden direkte. Dette skjer på samme måte som vist over.
Dersom du har tastet feil PUK-kode for mange ganger blir SIM-kortet sperret og det må bestilles et nytt SIM-kort via kundeservice. Du kan også skaffe et nytt SIM-kort hos din nærmeste ice-butikk, eller på nærmeste Narvesen eller 7-eleven.
Hvordan endrer jeg PIN-koden min?
Jeg har iPhone:
- Gå til innstillinger.
- Velg mobilnett.
- Velg SIM-PIN-kode.
- Velg endre PIN-kode.
Her kan du endre PIN-kode, eller slå den av og på. Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny.
Jeg har Android:
- Gå til innstillinger.
- Velg låseskjerm og sikkerhet.
- Velg andre sikkerhetsinnstillinger.
- Velg angi SIM-kort lås.
- Velg «endre PIN-kode for SIM-kort».
Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny. Denne må du også bekrefte ved å trykke ok.