Alt om din faktura
Husk at du finner alle fakturaene dine på Min Bedrift. Du kan også se statusen på fakturaen din - om den er ubetalt, forfalt eller betalt – og laste ned kopi av alle fakturaer du har mottatt.
For å få tilgang til Min Bedrift, må brukeren din være knyttet opp mot kundenummeret ditt. Dersom du ikke får tilgang til siden, ta kontakt med vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat
Er det din første faktura?
Har du blitt fakturert for to månedsavgifter? Som ny kunde blir du belastet både for måneden du blir kunde, og den kommende måneden.
La oss sette opp et eksempel:
- Du bestiller et 20 GB abonnement til 299,-
- Kundeforholdet ditt starter hos oss den 22. januar.
- For perioden 22. januar – 31. januar betaler du 135,-
- For februar betaler du vanlig, full månedspris på 299,-
- Totalen på første faktura vil da være 434,-
Se eksempel her.
Etter den første måneden betaler du kun din vanlige månedspris.
Har du brukt telefonen til å betale for varer og tjenester?
Det finnes mange tjenester som du kan betale for via din mobilfaktura. Dette kan for eksempel være annonser, konkurranser, varer i automat, parkering, bussbilletter, mobilspill, kinobilletter eller lignende.
Er du belastet for kjøp av varer og tjenester? Logg inn på Min Side på www.strex.no for detaljert beskrivelse av tjenesten du er belastet for. Der finner du også kontaktinformasjon til de du skal kontakte, hvis du mener belastningen er feil. ice kan ikke tilbakeføre disse beløpene, dette må gjøres av leverandøren som har belastet deg for kjøpet.
Her er andre årsaker til at faktura er høyere enn månedsprisen på abonnementet:
Har du ringt spesialnumre?
Det å ringe spesialnumre kan være dyrt, og det lønner seg å sjekke opp prisene før man ringer til et spesialnummer. Se våre priser under.
SMS til fire- og femsifrede telefonnumre koster kr 0,99 for sending. I tillegg kan man få kostnader forbundet med sending og mottak av disse tjenestene i henhold til priser som er satt av leverandøren.
Har du vært i utlandet, ringt til utlandet eller til personer i utlandet?
Her finner du oversikt over priser for å ringe fra Norge til utlandet, samt hva det koster å bruke telefonen i ulike land. Velg landet i listen under for å se prisen som gjelder for deg. Månedspris betales forskuddsvis, mens samtalekostnader betales i etterkant. Vi tar forbehold om prisendringer. Finn ditt land for å se priser til og i utlandet.
Samtaler
Samtaler belastes normalt med en startpris på 0,59 kroner og deretter faktureres samtalen per sekund, eller minutt. Ved sekundfakturering belastes hvert sekund samtalen varer. Ved minuttfakturering belastes hvert påbegynte minutt.
- Samtaler fra Norge til EU: Ingen startpris. Minuttfakturering.
- Samtaler fra Norge til utlandet utenfor EU: Sekundfakturering.
- Samtaler i utlandet utenfor EU: Minuttfakturering.
- Samtaler fra EU/EØS til andre land i EU/EØS: EU inkludert.
Samtaler fra EU/EØS til land utenfor EU/EØS: Minuttfakturering – 25,- per minutt.
Meldinger
Meldinger belastes per stykk. Vær oppmerksom på at en SMS har en øvre grense på 160 tegn, og meldingen belastes som flere meldinger dersom du overskrider denne grensen. Mange telefoner gjør også om SMS til MMS hvis meldingen er lang, eller hvis det er spesialtegn i meldingen (som emojis), som ikke støttes av SMS. MMS kan ikke sendes til utenlandske numre, men MMS kan sendes og mottas i utlandet, på samme måte som hjemme. Merk at bruk av emojis i en SMS kan telle som opptil 100 tegn per emoji.
- Utgående SMS fra Norge til EU faktureres med 0,73 per stykk.
- Utgående SMS fra Norge til utlandet utenfor EU faktureres med 1,50 per stykk.
- Utgående SMS/MMS fra EU/EØS til Norge: EU inkludert.
- Utgående SMS fra EU/EØS til andre land i EU/EØS: EU inkludert.
- Utgående SMS fra EU/EØS til land utenfor EU/EØS faktureres med 1,50 per stykk.
- Innkommende SMS faktureres ikke.
- Innkommende MMS utenfor EU/EØS faktureres med 2,50 per stykk.
Innkommende MMS i EU/EØS faktureres ikke.
Får du faktura i posten?
Fakturaene vil også inkludere et fakturagebyr på 6,15,- per måned hvis du velger å få faktura i posten. Du kan slippe å betale gebyr for papirfaktura ved å opprette e-postfaktura eller EHF. Dette er den enkleste måten å betale fakturaen din på, og du slipper å betale fakturagebyret på 6,15,-.
Med EHF sendes fakturaen fra ett økonomisystem til et annet. Den blir mottatt og lest automatisk, samtidig som det kommer frem til riktig mottaker.
For å benytte seg av EHF-faktura hos oss, må bedriftskunder være registrert på anskaffelser.no.
Har du bestilt ekstra data?
Opplever du ofte at mobildataen din ikke strekker helt til, og at du ofte ser deg nødt til å bestille ekstra data? Da kan det lønne seg å oppgradere abonnementet ditt
Våre datakvoter koster:
- Datakvote 1 GB kr 79,-
- Datakvote 3 GB kr 179,-
Om du til stadighet opplever å gå tom vil det i nesten alle tilfeller lønne seg å oppgradere abonnementet ditt. For eksempel koster det 50,- mer i måneden å oppgradere til vårt 20 GB abonnement om du allerede har 10 GB-abonnementet. Det er 10 ekstra GB hver måned, til lavere pris enn en datakvote på 1 GB.
Du kan alltid følge med på forbruket ditt på Min Side eller i ice-appen.
Har du andre tjenester?
Benytter du deg av andre tjenester, som Data Frihet, eSIM, Bedriftsnett, Tvilling- eller trilling-SIM, så vil fakturaen være høyere enn vanlig.
- Data Frihet: 99,- per måned.
- Tvilling- og trilling-SIM: 20,- per måned. 40,- i etablering
- eSIM: 20,- per måned. 40,- i etablering
- Bedriftsnett: 29,- per måned
Ring til EU:
- 99,- per måned ved bruk.
- 10,- per måned uten bruk.
Utlandspakke 300:
- 119,- per måned ved bruk.
- 10,- per måned uten bruk.
Utlandspakke 600:
- 169,- per måned ved bruk.
- 10,- per måned uten bruk.
Logg inn på Min Side for å se om du har noen av våre tilleggstjenester.
Alle priser er oppgitt ekskl. MVA