Jeg kan ikke ringe noen etter å ha aktivert eSIM, hva gjør jeg?
iOS 16:
- Åpne mobilens innstillinger, velg deretter Mobilnett.
- Endre Standard Anropslinje fra Hovednummer til Mobildata.
- Endre Mobildata fra Hovednummer til Mobildata.
Her kan ditt eSIM ha forskjellige navn. Det kan stå enten jobbnummer/Mobildata/Personal/Hovednummer/Sekundært/Reise eller noe du har valgt selv.
iOS 15:
Åpne mobilens innstillinger, velg deretter Mobilnett.
Skru av ditt fysisk SIM, (SIM 1) ved å endre slå på denne linjen til grå.
Skru på ditt eSIM, (SIM 2), ved å endre slå på denne linjen til grønn. Nå er SIM 2 valgt som ditt standardnummer.
SIM 1 og SIM 2 kan ha forskjellige navn. Vi anbefaler deg å navngi SIM-kortene slik at du vet hvilket som er hva.
Android:
Dersom du har problemer med å ringe eller motta samtaler etter installasjon, så kan det være at ditt gamle SIM er satt som standardnummer.
- Åpne mobilens innstillinger, velg deretter tilkoblinger og SIM-kort administrator.
- Her kan du se og administrere hvilket SIM-kort som mottar samtaler, meldinger og bruker mobildata.
- Skru av SIM 1. eSIM 2 vil nå være valgt som ditt standardnummer.