Overføring av mobilnummer
Nummeret ditt skal overføres til ice - det er vi kjempeglad for! Likevel vet vi av erfaring at denne prosessen kan medføre en del spørsmål, så her finner du praktisk informasjon om overføringen din.
Hvis du har lagt inn din bestilling over nett eller telefon, vil ditt nye SIM-kort komme i posten. Det vil bli sendt til den oppførte adressen i Brønnøysundregisteret noen dager før du overføres til oss. Når SIM-kortet ditt ankommer, vil det ikke være aktivt før overføringsdatoen din. Denne har du blitt informert om i brevet som følger med SIM-kortet.
Ditt nåværende SIM-kort vil fortsette å virke, helt fram til (og noen ganger et par timer etter) overføringstidspunktet.
Det er ikke noe problem å sette inn SIM-kortet senere enn overføringstidspunkt, men da kan du risikere at din nåværende operatør stenger ditt gamle SIM-kort, og da kan du ikke lenger bruke data, ringe eller sende meldinger med det gamle SIM-kortet.
Overføring utføres kun på hverdager mellom 08:00 og 16:00.
Overføring kan ikke legges til lørdag, søndag eller røde dager og helligdager.
Du vil få påminnelser på SMS med informasjon om overføringen to dager før, dagen før og to timer før overføringstidspunktet ditt.
Passer ikke overføringstidspunktet? Da kan du selv endre dette inne på Min Side eller i ice-appen. Du kan også endre overføringstidspunkt ved å ringe vår kundeservice på 21 00 00 00 eller ta kontakt på chat.