Fikk 50% billigere og bedre løsning
Nylig ansatte CBA rundt 700 faglærte i faste 100 % stillinger og rundt 500 faglærte i faste 80 % stillinger. Det er mange faste ansatte å ha ombord i en bedrift, og da er kostnadseffektive sentralbordsløsninger og mobilabonnement kjekt å ha.
– Det er selvfølgelig ikke til å stikke under en stol at pris også har enormt mye å si når vi skulle velge en ny mobilleverandør, sier Kenneth.
Som for mange andre omkring i det norske land, måtte CBA også se nøye på budsjettet da Norge stengte ned den 12.mars i år.
- Hos vår forrige leverandør betalte vi rundt 450- 500 kroner i måned per abo. I tillegg savnet jeg en lokal leverandør som jeg bare kunne stikke innom og ta en prat over en kaffe når det var noe vi trengte, forteller Kenneth.
Det var da Kenneth bestemte seg for å kontakte den lokale leverandøren SmartKom, ice Bedrift sin ledende forhandler. De hadde holdt jevnlig kontakt med CBA for å få til et et passende tilbud for begge parter.
- Jeg tok kontakt med Thomas Medvik i Smartkom og fortalte hva vi trengte i CBA. Etter et kartleggingsmøte med ice og Smartkom, fikk vi et tilbud hvor vi sparte 50 % på mobilabonnement, forteller Kenneth.
Sentralbordtjenesten ble tilpasset CBA sine behov, og er basert på et hovednummer som sender kunden til de ansatte med mest faglig kompetanse innenfor det kunden ønsker hjelp til.
Om telefonsamtalen ikke blir besvart, blir den sendt videre til nestemann på vakt med relevant erfaring. Om det i verste fall ikke er noen tilgjengelige der og da, får både kunde og ansatt en SMS slik at telefonsamtalen blir fulgt opp snarest mulig. Løsningen viste kjapt gode resultater.
– Vi oppgraderte svarprosent fra 40 % til rundt 76%! Dette har vi aldri vært i nærheten av før – selv om leverandøren vi brukte før er større enn ice. Det viser vel egentlig bare at man ikke bør være størst for å være best, understreker Kenneth.