Trygger Oslo ved hjelp av bedriftsnett og panikk-knapper
Vaktselskapet Trygg Oslo er ice sin bedriftskunde nummer 50.000. De var egentlig på jakt etter mobilt bredbånd, men endte opp med full pakke.
Vaktselskapet Trygg Oslo er ice sin bedriftskunde nummer 50.000. De var egentlig på jakt etter mobilt bredbånd, men endte opp med full pakke.
Trygg Oslos 69 vektere jobber hovedsakelig som ordensvakter i utelivsbransjen, men tar i tillegg oppdrag på større eventer og festivaler, i parkeringsanlegg og for borettslag.
– Koronapandemien gjorde oss til tusenkunstnere. Mellom 12. og 13. mars 2020 falt omsetningen vår med 98 prosent, fordi så å si alle oppdrag ble kansellert over natta. Heldigvis jobber de fleste av våre vektere deltid, og har andre jobber ved siden av, forteller daglig leder Marie Short.
Selv om bransjen fremdeles ikke er tilbake til aktiviteten før koronapandemien, er Trygg Oslo godt i gang med vekter- og sikkerhetstjenester igjen. De hadde tidligere en mobil internettruter fra ice som var dypt savnet.
– Vi var veldig glad i den, fordi den sikret at vi alltid var på nett når vi var ute på oppdrag. Da jeg ble kontaktet av ice spurte jeg med én gang om de kunne skaffe oss en slik, og så endte det med at jeg avtalte et møte med Thomas Medvik i ice bedrift, sier hun.
Enden på visa ble at Trygg Oslo byttet leverandør til ice, og bestilte både mobilt bredbånd, telefonabonnementer med Bedriftsnett og SIM-kort til såkalte panikk-knapper som utestedene plasserer under bardisken. De sørger for at ambulerende vakter blir tilkalt ved behov for assistanse.
– Med Bedriftsnett gikk vi fra å ha abonnementer for ett firmanummer, samt numrene til daglig og operativ leder, til om lag 15 telefonnumre tilknyttet abonnementet. Vi har også fått sentralbordløsning og velkomstmelding, forteller Short.
– Dette er løsninger som gir bedriften et mer profesjonelt ansikt utad til en rimelig pris. Vi tilbyr også et køsystem, slik at innringer blir viderekoblet til en annen medarbeider hvis ingen svarer umiddelbart. Det hindrer potensielle kunder i å legge på og ringe til nestemann på lista, opplyser Medvik.
Når vekterne er ute på oppdrag, kommuniserer de via samband. Mobiltelefonen brukes kun til loggføring etter endt skift.
– Det mobile bredbåndet er viktig for oss som jobber ute. Når vi bruker bærbare PC-er eller nettbrett til for eksempel overvåking ved å dele nett med telefonen, blir strømmingen brutt hvis vi mottar en samtale, forteller vekter Jon Sepehri.
– En slik boks kan ha opptil 15 enheter tilkoblet samtidig. Også dashbord-kameraer i vekterbildene kan benytte seg av det mobile bredbåndet, forteller Medvik.
Ice opplever stor pågang av kunder på jakt etter å redusere sine telefonutgifter i takt med økende priser på mat, drivstoff og strøm.
– Valuta for kronene blir viktigere for stadig flere, og mobilnett er en tjeneste vi er blitt helt avhengig av. Derfor har vi abonnement med mye data for pengene. Våre kunder er også de eneste som har tilgang til to nett – hvis en av våre basestasjoner faller ut blir kunden automatisk overført til en av Telia sine, forklarer Medvik.
Marie Short forteller at Trygg Oslo er godt fornøyd med løsningen fra ice.
– Vi vet at vi alltid er på nett, og samtidig er det praktisk å få alle mobilutgifter samlet på én faktura, sier hun.
En hovedårsak til at mange bedrifter velger ice er at de får mer data til en lavere pris.
– Vi vet at ansattes databruk øker vesentlig for hvert år, derfor er det smart å rigge seg for fremtiden, for å unngå dyre avvik i perioder med høyt forbruk, sier Medvik.
Da Trygg Oslo signerte avtalen med ice som bedriftskunde nummer 50.000, ble det kakefeiring på salgskontoret hos ice bedrift.
– Det er en stor milepæl for ice bedrift. Kjempegøy at bestilling av en mobil internettruter ble til en komplett pakke! sier Thomas Medvik.