Slik fikk Tango Frisør orden på telefonkøen
Da frisørsalongene omsider fikk grønt lys for å åpne under koronakrisen, så gjengen i Tango Frisør en stor utfordring – derfor ringte de ice Bedrift.
Da frisørsalongene omsider fikk grønt lys for å åpne under koronakrisen, så gjengen i Tango Frisør en stor utfordring – derfor ringte de ice Bedrift.
Myndighetene ga tommel opp for at Tangos 30 frisørsalonger fikk åpne dørene igjen 27. april. Det var skrekkblandet fryd for daglig leder Kai Ytredal. Endelig fikk de åpne dørene og dra på jobb igjen.
Men hvordan skulle de ansatte klare å besvare alle telefonsamtalene for booking av time, samtidig som de behandlet kundene sine?
- Jeg skjønte jo at det kom til å eksplodere. Åpningen var vanvittig gøy, selv om det var enorm pågang på telefon, smiler Kai.
Hver salong er bemannet med egen telefon som besvares av frisørene. Kai skjønte med en gang at dette kom til å bli en flaskehals under gjenåpningen.
- Det å bemanne telefonen samtidig som man ekspederer kunder er tidkrevende. Ice Bedrifts forhandler foreslo at vi kunne sette opp et sentralbord slik at salongene slapp å håndtere telefonen selv, sier Kai.
Med sentralbord fra ice får du full innsikt i statistikk for inngående samtaler i web-sentralbordet, du styrer åpningstidene på telefonen selv og du kan når som helst foreta endringer og gjøre de justeringene som passer best for deg og bedriften.
Gjennom ice Bedriftsnett hadde Tango allerede tilgang til sentralbord. De plasserte to mennesker på telefonvakt på hovedkontoret i Porsgrunn. Derfra tok de telefoner og styrte booking på vegne av alle 30 salongene.
Hvordan har ice Bedrift hjulpet dere å takle den store pågangen etter gjenåpningen?
- Det har hjulpet helt vanvittig. Vi er så fornøyde med sentralbordløsningen. Det at ice Bedrift faktisk lytter til behovene våre og jobber målrettet for å hjelpe oss gjør at vi ikke vurderer andre teleoperatører engang. Samarbeidet har vært helt avgjørende for suksessen, skal jeg være ærlig, fastslår Kai og legger til:
- Prisene og tilgjengeligheten til å få den hjelpen vi trenger er helt avgjørende for oss. Helt siden vi begynte å samarbeide med Ice Bedrift har vi blitt oppdatert på hvilke abonnementer som lønner seg for oss. Det at vi har tillit til teleoperatøren vår er helt avgjørende. Det betyr mye at vi føler at vi ikke trenger å følge med på alt selv.