Sånn sikrer du god kommunikasjon med kunder
I løpet av 50 år har Solberg Bil erfart at god kundekommunikasjon er en soleklar nøkkel til å overleve som bedrift.
I løpet av 50 år har Solberg Bil erfart at god kundekommunikasjon er en soleklar nøkkel til å overleve som bedrift.
Å ha god kundekommunikasjon innebærer å være tilgjengelig på telefon, og å ha oversikt over ubesvarte anrop slik at man kan ringe tilbake så fort som mulig.
Les også - Leverer varer fra A til Å med super dekning
Få full kontroll på alle innringere
- Vi ønsker å gi følelsen av å være en nær og liten bedrift. Kunden skal føle at de blir sett med en gang de kommer inn til oss, og skal bli hørt når de ringer, sier Eric Lomme, som er daglig leder i Solberg Bil.
I ice Bedriftsnett har Solberg Bil en rekke hjelpemidler som gir dem kontroll på innringere.
Det er særlig tre punkter daglig leder Eric setter ekstra pris på:
1. Logg av innringere
Med ice bedriftsnett blir alle innringere logget med navn og nummer. Når ingen kundehenvendelser går tapt, åpner det opp for et nærere forhold til kundene. - Da kan vi se det og følge opp eventuelle kundehenvendelser vi gikk glipp av. Det er jo det som er viktigst for oss, sier Eric.
2. Intuitivt system
- Systemet er ekstremt lett og intuitivt å bruke. Du kan følge loggene og se at kundetelefoner blir besvart – og hvem som svart. Slik får jeg målt pulsen på bedriften og innsikt på hvilke ansatte som er på ballen og hvor det er forbedringspotensial, sier Eric.
3. God service
- Om vi skulle trenge noe, er det bare å ringe vår lokale ice Bedrift-forhandler og det blir fikset med en gang. Det er en totalpakke vi er veldig glade for. Vi er godt fornøyde med både tjeneste, servicen og prisen hos ice, forklarer Eric.