Moss Transportforum
Moss Transportforum hadde 300.000 oppdrag i fjor. Da daglig leder Morten Nore vurderte å bytte mobil- og bredbåndsleverandør, lot han sønnene først teste dekning og priser med «vill og uhemmet» mobilbruk.
Moss Transportforum hadde 300.000 oppdrag i fjor. Da daglig leder Morten Nore vurderte å bytte mobil- og bredbåndsleverandør, lot han sønnene først teste dekning og priser med «vill og uhemmet» mobilbruk.
Den testen endte med at Moss Transportforum ble bedriftskunde hos ice i fjor høst, og siden har ikke daglig leder Morten Nore sett seg tilbake.
Han hadde helt spesifikke krav til både dekning, data og sentralbordløsning da han begynte å snuse på ny leverandør av mobiltjenester.
– Hvis en kunde ringer og ikke får svar, så er det en tapt kunde. Det gjelder for oss som for alle andre, dét, sier Nore.
Moss Transportforum har stykkgodslevering på Østlandet, landsdekkende anleggstrafikk, en sentral administrasjon, 120 sjåfører og 300.000 oppdrag i året.
– Det er viktig for meg at sentralbordet gir god oversikt, og at det sporer hvilke telefoner vi ikke har fulgt opp, slik at vi får snakket med alle som har ringt helst samme dag. Under oppstarten var det også uproblematisk å hekte på folk i bedriften på sentralbordet, selv om de ikke hadde ice-abonnement der og da, forteller han.
Nore har stor tro på at fornøyde ansatte er bra for business.
– Våre sjåfører blir bindeledd mellom våre kunder og deres kunder igjen, så oppførsel, væremåte og arbeidsmiljø settes utrolig høyt.
Selv har han vært i Moss Transportforum siden han ble hyret inn som konsulent. Det skjedde i mai i 1991, og opprinnelig skulle Nore bli noen måneder.
– Jeg ble litt lenger, humrer han i dag.
Det å kunne tilby sjåførene og andre ansatte den type datapakke som passer til deres ønsker og behov, er en del av «trivselspakka».
På grunn av dette ble den første syretesten på Nores egne sønner, ganske viktig.
– Jeg prøvde ut ice på sønnene mine, og de bruker som andre unge mobilene helt «vilt og uhemmet». Slik fikk jeg testet dekning og databruk, sier han med et smil.
– Når sjåførene våre kjører anleggsoppdrag, er de ofte borte i tre-fire døgn før de kommer hjem. Da vil de som alle andre gjerne streame filmer og serier, og derfor er det viktig for oss at datapakkene er fleksible, uten at prisene går helt av skaftet, sier Nore.
Det passer derfor også utmerket for Nore at ice gir data rollover til alle sine bedriftskunder. Det betyr at de ansatte får med seg ubrukt data fra en måned til en annen, og derfor kan bruke mer i perioder hvor de er på farten og har behov for mer data enn vanlig.
Les mer om våre mobilabonnement her
Nore beskriver seg selv som en over middels sosial type, og forteller at han ble værende i transportbransjen og Moss Transportforum blant annet fordi han der treffer mye forskjellige folk og får pratet med alle.
Som de fleste som jobber med kundehåndtering, kan det være vanskelig å legge fra seg et kritisk blikk når man selv trer inn i rollen som kunde.
Nore forteller at de som en relativt liten bedrift har opplevd å føle seg usynlige og uten påvirkningskraft som kunde på telefoni- og bredbåndstjenester hos større selskap.
– Der vi er nå, blir vi sett og hørt, og vi kan komme med innspill når ice nå skal videreutvikle sin app for administrering av sentralbordet.
Nores romslige lederstil, der han vil gi rom for fleksible løsninger, ledsages av et like sentralt behov for de fleste daglige ledere: å ha kontroll på kostnadene.
– Tidligere har vi hatt leverandører som har forhåndsfakturert oss både to og tre måneder i forkant, og det er helt umulig å holde kontroll på.
– Fakturaene nå er veldig enkle. De viser hvert abonnement, og faktureres måned for måned.
Hos tidligere leverandører har Nore opplevd å få regningssjokk i ettarkant.
– Det kunne være sånn at med en gang datapakken var brukt opp, så gikk prisene i været og du risikerte en kjemperegning. Da er det hyggeligere med et hint fra leverandør om å øke pakken, sier Nore.