CBA kuttet kostnader med 50% hos ice!
Da CBA ble ice-kunde i slutten av 2020, halverte de kostnadene i tillegg til å få en mye mer brukervennlig sentralbordtjeneste. På denne måten økte de svarprosenten og kuttet kostnadene.
Da CBA ble ice-kunde i slutten av 2020, halverte de kostnadene i tillegg til å få en mye mer brukervennlig sentralbordtjeneste. På denne måten økte de svarprosenten og kuttet kostnadene.
Helt siden oppstart i 2005, har bemanningsbyrået CBA sitt høyeste fokus vært å være tilgjengelig både for ansatte og kunder. Da ble mobiltelefonen et avgjørende verktøy fra dag én.
God kundeservice og fornøyde ansatte handler til syvende og sist om å være tilgjengelig, mener direktør i CBA, Kenneth Holter.
Vi økte svarprosenten på telefonen fra 40 til 76% med Bedriftsnett
Direktør CBA
– Den største “painen” en bedrift som oss opplever, er å miste telefonsamtaler. Våre tjenester er basert på å være tilgjengelige for både kunder og ansatte 24-timer i døgnet. Det hadde vi ikke klart uten de smarte, billige og funksjonelle løsningene vi får hos ice, forteller Kenneth Holter.
CBA fagfomidling har fokus på å finne rett person til rett oppdrag og bruker derfor et system hvor du kan vurdere både tjeneste, fagperson og ekspertiseområder digitalt på en egen nettside.
– I dag er vi ikke bare en av de 11 store bemanningstjenestene i landet og 100 % norskeide, men med et slikt “matchingsystem” for å finne rett person til oppdraget, er vi også innovative og unike på markedet. Det er vi stolte av, sier Kenneth.
For noen år siden ansatte CBA rundt 700 faglærte i faste 100 % stillinger og rundt 500 faglærte i faste 80 % stillinger. Det er mange faste ansatte å ha ombord i en bedrift, og da er kostnadseffektive sentralbordsløsninger og mobilabonnement kjekt å ha.
– Det er selvfølgelig ikke til å stikke under en stol at pris også har enormt mye å si når vi skulle velge en ny mobilleverandør, sier Kenneth.
Som for mange andre omkring i det norske land, måtte CBA også se nøye på budsjettet da Norge stengte ned i 2020.
– Hos vår forrige leverandør betalte vi rundt 450- 500 kroner i måned per abo. I tillegg savnet jeg en lokal leverandør som jeg bare kunne stikke innom og ta en prat over en kaffe når det var noe vi trengte, forteller Kenneth.
Det var da Kenneth bestemte seg for å kontakte den lokale ice Bedrift forhandleren. De hadde holdt jevnlig kontakt med CBA for å få til et et passende tilbud for begge parter.
– Jeg tok kontakt med Thomas Medvik i ice Bedrift på Økern og fortalte hva vi trengte i CBA. Etter et kartleggingsmøte, fikk vi et tilbud hvor vi sparte 50 % på mobilabonnement, forteller Kenneth.
Sentralbordtjenesten ble tilpasset CBA sine behov, og er basert på et hovednummer som sender kunden til de ansatte med mest faglig kompetanse innenfor det kunden ønsker hjelp til.
Om telefonsamtalen ikke blir besvart, blir den sendt videre til nestemann på vakt med relevant erfaring. Om det i verste fall ikke er noen tilgjengelige der og da, får både kunde og ansatt en SMS slik at telefonsamtalen blir fulgt opp snarest mulig. Løsningen viste kjapt gode resultater.
– Vi oppgraderte svarprosent fra 40 % til rundt 76%! Dette har vi aldri vært i nærheten av før – selv om leverandøren vi brukte før er større enn ice. Det viser vel egentlig bare at man ikke bør være størst for å være best, understreker Kenneth.