Byttet mobiloperatør: - Løsningen var gull verdt
Da IT-selskapet Cloudberries skulle velge ny leverandør, var det spesielt én ting som skilte seg ut.
Da IT-selskapet Cloudberries skulle velge ny leverandør, var det spesielt én ting som skilte seg ut.
Konsulentselskapet Cloudberries leverer IT-eksperter til store bedrifter. Med over 120 ansatte som jobber med alt fra koding til forretningsanalyse hos kunder, var valget av mobilleverandør viktig. Gjennom sponsormøter på Årsiden stadion, Lillestrøm Sportsklubb sin hjemmebane, oppdaget de oss i ice bedrift.
Jan Gulbrandsen er rådgiver i Cloudberries. Han forklarer betydningen av møteplasser:
- Slike nettverk er verdifulle for oss. Der treffer vi mange i bransjen, og her fikk vi god kontakt, forteller han.
Gjennom LSK-nettverket oppdaget vi at vi allerede hadde flere berøringspunkter – Cloudberries hadde konsulenter som jobbet med utviklingsprosjekter hos oss.
- For oss som leverer IT-eksperter til store bedrifter, var det viktig å finne en leverandør vi kunne stole på. At vi allerede hadde folk som jobbet med ice, gjorde valget enklere. Vi så at de er en aktør som virkelig utvikler seg, sier Gulbrandsen.
Som mange andre bedriftsledere vet Gulbrandsen at det å bytte mobilleverandør kan være krevende med mange ansatte involvert.
- Jeg hadde gode avtaler hos vår tidligere leverandør og var usikker på om ice bedrift kunne tilby noe bedre, sier han.
- Prisene var konkurransedyktige. Det gjorde beslutningen enklere, forklarer han.
- Vi får mer data for pengene enn tidligere. Med 120 abonnement blir det en fin besparelse. Det gir rom for en fin firmafest, legger Gulbrandsen til med et smil.
Den personlige oppfølgningen har også vært sentral for konsulentselskapet.
- Vi har én fast kontaktperson som ordner alt, og vi slipper å tenke på noe som helst. Det er utrolig verdifullt i en hektisk hverdag, sier han.
Les også: - Viktig at teknologien er stabil i en hektisk hverdag
Ole Martin Nilsen, storkundeansvarlig i ice bedrift, beskriver vår klare strategi.
- Vi fokuserer på tett oppfølgning og tilpassede løsninger for kundene våre. Vår moderne infrastruktur med fokus på 4G og 5G gir oss mulighet til å være innovative og fleksible.
En nøkkel til den vellykkede overgangen for Cloudberries var eSIM-løsningen, som passet perfekt for et selskap der de fleste ansatte jobber som konsulenter ute hos kunder.
- eSIM-løsningen var gull verdt. Vi slapp stresset med å bytte fysiske SIM-kort – det sparte oss for masse tid og hodebry med logistikken, forteller Gulbrandsen.
Cloudberries, som selv er et innovativt IT-selskap, verdsetter vårt fokus på utvikling.
- Vi ser dem som en aktør som utvikler seg raskt. Det er spennende å være kunde hos en leverandør som er i front teknologisk, sier han.
Les også: 12 gode grunner til å ha eSIM
Samarbeidet med Cloudberries bekrefter vår strategi om å tilby kundene tilpassede løsninger.
Som en utfordrer i markedet kan vi tilpasse oss kundenes behov raskt. Vi har for eksempel utviklet en løsning for legekontorer som sparer både dem og pasientene for mye tid på timebestillinger, avslutter Nilsen.
Fyll inn ditt telefonnummer og bedriftsnavn, så ringer en av våre rådgivere deg tilbake i kontortiden.