![]()
Vi bygger nett i toppklasse – og det er noe vi er stolte av. Vi har allerede et moderne mobilnett med 96% befolkningsdekning, og fortsetter å oppgradere og bygge ut, for å gi kundene enda bedre dekning over hele landet.
I områdene hvor vi ikke er ferdig utbygd selv, har vi inngått en avtale med Telenor. Dette erstatter vår tidligere avtale med Telia.
- Det viktigste for oss er at kundene har gode tjenester som fungerer i hverdagen.
Daniel bruker store deler av året på å reise rundt og besøke kunder, for å måle og sjekke at alt fungerer som det skal.
–Vi går fra tilleggsdekning i Telia til Telenor, og da må vi selvfølgelig sørge for at opplevelsen til kunden fortsatt er god, legger han til.
Les mer om vår tilleggsdekning i Telenor her.
Vi ser- og besøker kundene våre
Før vi reiser ut til kundene, har vi brukt mange timer på å analysere og kartlegge. Dekningskart er studert i detalj, og vi har saumfart områder og kartdata for å finne ut hvilke kunder som kunne oppleve endringer ved at vi bytter til Telenor som samarbeidspartner.
– Deretter reiser vi rett og slett ut og tester. Vi måler dekning på stedet og prater med kundene våre – store som små. Det har blitt mange mil på veien, men det er verdt det.
Responsen ute hos kundene er overveldende positiv, sier Olsen.
– Folk blir rett og slett glade når vi kommer. Det er noe med det å møte folk ansikt til ansikt. Det skaper en personlig relasjon og gir en ekstra trygghet. Vi viser at vi bryr oss, og det merkes.
En mobil mobiloperatør – bokstavelig talt
I en stadig mer digital arbeidshverdag hvor det meste løses fra sentralbord og skjerm, mener Olsen at fysisk tilstedeværelse skaper en helt egen verdi.
– Det gir oss en unik mulighet til å hjelpe kundene direkte – enten det er bytte av SIM-kort, installasjon av utstyr, eller bare det å lytte og forstå behovene deres. Det gir både bedre kundelojalitet og bedre tjenester.
Han legger ikke skjul på at jobben også gir mye tilbake.
– Jeg har en over middels interesse for mobilnett og basestasjoner, så det er egentlig drømmejobben, sier han med et smil. – Og samtidig lærer vi masse om ulike områder og hvordan vi kan tilpasse oss lokalt.
Teknologi + folk = god dekning
Dekningsmålingene gjøres via en app som logger radiosignaler fra basestasjoner, og gir nøyaktige tall på hvordan nettet oppfører seg i ulike områder.
– Vi ser på terreng, bygninger og signalstyrke, og får en komplett oversikt. Alt dette samles i en rapport som vi kan bruke for å videreutvikle tjenestene våre, forklarer Olsen.
Hos ice er vi stolte av at vi bygger vårt eget mobilnett – med høy fart på utbyggingsprosjektet. Men vi vet at teknologien ikke er nok alene. Det handler også om å se folk, lytte og levere verdi utover det som står på fakturaen.
– Det er viktig for oss å være kompis. Det skal være lett å være kunde hos ice, og det skal merkes at vi faktisk er til stede. Det er det som skaper ekte lojalitet – og det er sånt vi tror på, avslutter Olsen.
Ønsker du et godt tilbud?
Fyll inn ditt telefonnummer og bedriftsnavn, så ringer en av våre rådgivere deg tilbake i kontortiden.