![]()
Vi bygger nett i toppklasse – og det er noe vi er stolte av. Vi har allerede et moderne mobilnett med 96% befolkningsdekning, og fortsetter å oppgradere og bygge ut, for å gi kundene enda bedre dekning over hele landet.
I områdene hvor vi ikke er ferdig utbygd selv, har vi inngått en avtale med Telenor. Dette erstatter vår tidligere avtale med Telia.
- Det viktigste for oss er at kundene har gode tjenester som fungerer i hverdagen.
Daniel bruker store deler av året på å reise rundt og besøke kunder, for å måle og sjekke at alt fungerer som det skal.
–Vi går fra tilleggsdekning i Telia til Telenor, og da må vi selvfølgelig sørge for at opplevelsen til kunden fortsatt er god, legger han til.
Les mer om vår tilleggsdekning i Telenor her.
Vi ser- og besøker kundene våre
Før vi reiser ut til kundene, har vi brukt mange timer på å analysere og kartlegge. Dekningskart er studert i detalj, og vi har saumfart områder og kartdata for å finne ut hvilke kunder som kunne oppleve endringer ved at vi bytter til Telenor som samarbeidspartner.
– Deretter reiser vi rett og slett ut og tester. Vi måler dekning på stedet og prater med kundene våre – store som små. Det har blitt mange mil på veien, men det er verdt det.
Responsen ute hos kundene er overveldende positiv, sier Olsen.
– Folk blir rett og slett glade når vi kommer. Det er noe med det å møte folk ansikt til ansikt. Det skaper en personlig relasjon og gir en ekstra trygghet. Vi viser at vi bryr oss, og det merkes.
En mobil mobiloperatør – bokstavelig talt
I en stadig mer digital arbeidshverdag hvor det meste løses fra sentralbord og skjerm, mener Olsen at fysisk tilstedeværelse skaper en helt egen verdi.
– Det gir oss en unik mulighet til å hjelpe kundene direkte – enten det er bytte av SIM-kort, installasjon av utstyr, eller bare det å lytte og forstå behovene deres. Det gir både bedre kundelojalitet og bedre tjenester.
Han legger ikke skjul på at jobben også gir mye tilbake.
– Jeg har en over middels interesse for mobilnett og basestasjoner, så det er egentlig drømmejobben, sier han med et smil. – Og samtidig lærer vi masse om ulike områder og hvordan vi kan tilpasse oss lokalt.
Teknologi + folk = god dekning
Dekningsmålingene gjøres via en app som logger radiosignaler fra basestasjoner, og gir nøyaktige tall på hvordan nettet oppfører seg i ulike områder.
– Vi ser på terreng, bygninger og signalstyrke, og får en komplett oversikt. Alt dette samles i en rapport som vi kan bruke for å videreutvikle tjenestene våre, forklarer Olsen.
Hos ice er vi stolte av at vi bygger vårt eget mobilnett – med høy fart på utbyggingsprosjektet. Men vi vet at teknologien ikke er nok alene. Det handler også om å se folk, lytte og levere verdi utover det som står på fakturaen.
– Det er viktig for oss å være kompis. Det skal være lett å være kunde hos ice, og det skal merkes at vi faktisk er til stede. Det er det som skaper ekte lojalitet – og det er sånt vi tror på, avslutter Olsen.
Ønsker du et godt tilbud?
Ring oss på 21 00 00 00 eller fyll inn kontaktinfoen din, så ringer en av våre rådgivere deg tilbake.