En av mange små bedrifter som har opplevd å ikke bli tatt på alvor av et stort teleselskap, er Gasspesialisten.
– Du kan si vi har lært at hos store aktører skal du være en stor kunde hvis du skal få god hjelp, sier daglig leder Dag Watvedt.
Han legger til at de valgte ice fordi de fikk tilgang til ekspertise og fordi de har gode løsninger som passer godt til store og små bedrifter med enkle behov.
– I tillegg har vi stabil dekning og lave forutsigbare utgifter.
Fikk tett oppfølging fra ice
Gasspesialisten har automater for propanbeholdere på mer enn 90 steder i Sør-Norge. De er derfor avhengige av internett også på steder med svak og ujevn dekning.
– Vi er avhengige av at automatene må være online 24 timer i døgnet, for hvis de mister signalene kan det bli vanskelig å få dem tilbake igjen. Dette ble løst med at vi fikk rutere som hadde et system for selvoppkalling. Nå har vi 100 prosent oppetid, forteller han.
Sparer penger på å samle alle mobile tjenester hos ice
Automatene er utstyrt med kamera, og det er ruterne til ice som gjør det mulig å sende og motta informasjon – som for eksempel å måle hvor mange beholdere som er igjen. Også kundene kan gå inn på nettsiden og se hvor mange beholdere som er igjen på hvert sted.
– Med mobiltelefoni og mobilt bredbånd fra ice kan vi følge med på mobil, nettbrett eller PC når som helst og hvor som helst. Vi sparer mye penger på å samle alle mobile tjenester hos ice, samtidig som vi får enda mer fornøyde kunder, forteller Dag.
Service, teknologi og fleksibilitet
På spørsmål om hva Dag er mest fornøyd med hos ice, svarer han uten å nøle.
– Først og fremst er det den gode servicen vi får av folk med høy kompetanse. Så er det teknologien de tilbyr, som blant annet rutere som starter av seg selv. Og det tredje er fleksibiliteten, da ice er flinke til å finne alternative løsninger for å dekke våre behov.
Ta kontakt med oss for å høre hva vi kan gjøre for din bedrift.