Det er to gode grunner til at du bør oppfordre dine ansatte til å aktivere 4G-Tale:
For det første er det en betydelig stor kvalitetsforskjell på 4G og 3G-nettet. Vi ønsker at du skal få mest mulig ut av telefonen din – det gjelder også skikkelig lydkvalitet pluss best mulig dekning i området du bor i.
For det andre legges 3G-nettet snart ned. Det vil si at lydkvaliteten reduseres betraktelig og mobilnettet blir tregt.
Krystallklar lyd på 30 sekunder
Morten Nore, daglig leder i Moss Transportforum og ice-kunde, aktiverte 4G-Tale etter oppfordring fra ice.
– Det var en veldig enkel og kort prosess, og belønningen er stor for alle ansatte, sier Morten.
Etter hvert som 3G-nettet blir lagt ned vil mange telefoneiere – både bedrifter og private – bli rammet. Det kan du lett unngå ved å aktiverer 4G-Tale på telefonen.
– Noen av dem med litt eldre telefoner måtte gjøre det «manuelt», men det tok jo rundt 30 sekunder, så var det i orden, sier Morten.
De fleste telefoner får 4G-Tale automatisk når du oppdaterer dem, men på iPhone må du gjøre det manuelt under «innstillinger».
I Moss Transportforum er det helt vanlig at de ansatte befinner seg på ulike plasser rundt omkring i Norge. Derfor vil også nettet variere ut ifra hvor de befinner seg – uansett hvilken leverandør de hadde brukt. Om du ikke sørger for at 4G-Tale er aktivert på telefonen din, vil du heller ikke få tilgang på 4G når du ringer.
– Våre ansatte kjører jo selvfølgelig mye bil i denne bedriften, og mange har lagt merke til at lyden blir mye bedre og klarere under telefonsamtaler, sier Morten.
Om du har en gammel telefon, kan det dessverre hende at den ikke støtter 4G-Tale, men da er det kanskje på tide å bytte telefon ettersom 3G-nettet snart kobles av. Du trenger ikke den dyreste eller nyeste telefonen for å få tilgang på 4G-nettet, men vi kan love deg en mye bedre lydkvalitet når du aktiverer det.
– Det er flere av oss som jobber i litt støyete omgivelser på lager med truck, eller andre maskiner som bråker litt, og da er det kjekt å ha god lyd på telefonen, ler Morten.