Flinke Hender er et «Handyman-firma» som tar seg av de litt større jobbene som folk ikke har tid, verktøy eller kunnskap til å utføre selv.
– Det kan være alt fra å legge gulv, male og montere kjøkken, til å sette opp god og funksjonell solskjerming, forteller Vegard Nerheim, administrerende direktør hos Flinke Hender.
Fra oppstarten i 2013 har den lille bedriften vokst til å bestå av fem nevedyktige håndverkere med teft for kvalitetsmontering og ekstra god kundeservice.
– Jeg hørte historier fra venner og bekjente om håndverkere med dårlig oppførsel, som etterlot seg rot og mye etterarbeid når de hadde vært på besøk. Jeg tenkte som så at «det her kan vi gjøre bedre». Det hele koker ned til vanlig folkeskikk, sier Vegard smilende.
Etter hvert hadde han og kollegaene oppdrag i hele Oslo og omegn.
Da Vegard og kollegaene skulle velge mobilselskap, var det viktig for ham at de kunne tilby en god og effektiv bedriftsløsning – noe han synes ice gjør.
– Ingen andre leverandører har et like godt system for bedrifter til en så god pris som ice tilbyr, og vi opplevde fryktelig mye rot med forrige mobilselskap. Når alt kom til alt, var det ikke et vanskelig valg for oss, forteller Vegard.
De ansatte i «Flinke Hender» er ofte ute og kjører på oppdrag og er helt avhengig av å være tilgjengelige for kundene. Hvis de ikke kan snakke «on the go», blir det utfordrende å både skulle yte en god tjeneste, og å være tilgjengelige for kollegaene sine.
Etter de byttet til ice begynte de derimot å merke seg noen irriterende problemer med telefonen – og de oppsto som regel når de var ute og kjørte med bilen. Flere samtaler ble brutt i tunneler, eller i bestemte områder– som hverken er bra for kundeservice eller kommunikasjonen mellom kollegaene.
– Alle innkommende og utgående samtaler kan ha stor verdi for bedriften vår, og da kan vi ikke ha trøbbel med dekningen, fortsetter han.
Til tross for SMS og e-poster som fortalte om fordelene ved å aktivere 4G-Tale, hadde budskapet gått de ansatte i «Flinke Hender» hus forbi.
Vi hadde jo fått både SMS og e-post fra ice som ba oss om å aktivere 4G-Tale, men det er ofte sånne leverandørmeldinger man kanskje ikke alltid tar seg tid til å lese, sier Vegard.
Det var først da han tilfeldigvis fortalte en venn om utfordringene med hakkete lyd og brutte samtaler, at de forsto at det ikke handlet om «dårlig dekning», men heller om en enkel telefoninnstilling de måtte aktivere for å få best mulig lyd og dekningsopplevelse.
– Hun spurte om vi hadde aktivert 4G-Tale på telefonene våre.Det viser seg at på noen telefoner må man aktivere dette manuelt – som for eksempel på iPhone, og det hadde ikke vi tenkt på, forklarer Vegard.
Når alle ansatte i «Flinke Hender» fulgte rådet forsvant de brutte telefonsamtalene, dekningen opplevdes som betydelig mye bedre, og de har fått en mer positiv kundeopplevelse.
– Etter vi aktiverte 4G-Tale har det vært noe helt annet, og vi har en god og billig løsning for bedriften vår. Jeg tror det er helt avgjørende å spre ordet til flest mulig og at de må sjekke om 4G-Tale er skrudd på. Det tar jo ikke lang tid, og gevinsten er veldig stor, sier Vegard.