Lurer du på noe?
Her finner du svar!
Skulle du likevel ha flere spørsmål, kan du kontakte oss på 21 00 00 00.
Alt om overføringen
1. Når overføres abonnementet mitt fra NiceMobil til ice?
Du vil få informasjon av oss på SMS og/eller e-post i forkant av overføringen. Når overføringen har skjedd, sender vi deg en SMS og ber deg skru på – og av – flymodus. Utover det, trenger du ikke å gjøre noe.
2. Hva skjer med ververabatten min nå?
Kunder med ververabatt vil bli ivaretatt videre. Vi har sendt ut informasjon om din rabatt på e-post og/eller SMS.
3. Hva skjer med kundeforholdet mitt hos NiceMobil?
Det avsluttes automatisk når du overføres til ice. Du trenger ikke å gjøre noe selv.
4. Hvilken informasjon overfører NiceMobil til ice, og hvorfor?
For at ice skal kunne fortsette å tilby deg tjenester, må enkelte opplysninger om deg overføres – selv om ice og NiceMobil har samme eier. Du kan være trygg på at vi både overfører og behandler all data om deg på en sikker måte.
5. Hvorfor får jeg så kort varsel om overføringen til ice?
Vi er klar over at dette er kort varsel, og det er vi lei oss for. Selskapet som utvikler og drifter appen vil opphøre driften innen kort tid, og derfor er vi nødt til å fremskynde overføringen og flytte kundene over raskt. Dette gjør vi for å sikre en god og stabil tjeneste.
6. Må jeg bytte telefonnummer?
Nei, telefonnummeret ditt beholder du!
7. Kan jeg fortsatt verve venner?
Nei, det er ingen vervekampanje i ice nå.
8. Jeg har ikke fått e-post om min ververabatt - hvorfor ikke?
Alle med aktiv ververabatt opptil 9 måneder vil få denne videreført. Har du mer enn dette vil du bli kontaktet av ice for å finne en løsning.
Mitt kundeforhold
1. Hvor er det enklest å finne informasjon om kundeforholdet mitt?
Vi anbefaler at du laster ned ice-appen – der får du full oversikt over forbruk og tjenester, i tillegg ligger det mye nyttig informasjon under fanen Support.
2. Hvor kan jeg laste ned ice-appen?
Nå kan du begynne å bruke ice-appen. Den kommer du til å like!
I ice-appen kan du gjøre ting som å...
- Følge med på kostnadene dine og betale fakturaer
- Bestille mer data, eller dele data med andre
- Kjøpe, endre eller legge til nye abonnement
- Chatte med kundeservice
- Finne svar på ting du lurer på under fanen Support
Appen kan du laste ned her:
3. Kan jeg si opp eller overføre abonnementet til en annen operatør?
Ja, det kan du. Vi har ingen bindingstid, men vi håper du vil prøve ice med velkomstgaven som du får ved overføringen. Du står fritt til å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg.
4. Har det nye abonnementet mitt bindingstid?
Nei, det er ikke bindingstid på det nye abonnementet ditt hos ice.
5. Når får jeg første faktura?
Hvis du ikke har noen ekstra kostnader (altså variable kostnader, som utlandsbruk, Strex etc) får du første faktura i april. NiceMobil-kunder skal slippe å betale dobbelt - derfor tar vi ikke betalt for den faste månedsavgiften hos ice før til våren!
6. Hvilke fakturavalg har jeg hos ice?
Hos oss er det mange måter du kan få faktura på – velg det som passer for deg!
Hvis du aktiverer Alltid eFaktura i nettbanken sendes fakturaen din rett til nettbanken din: Helt papir- og kostnadsfritt. Det eneste du trenger gjøre er å godkjenne betalingen. Lager du en Avtalegiro, trenger du ikke gjøre noe. Vil du heller betale med Vipps? Ikke noe problem. Vi har Vipps eFaktura også.
Les mer om de ulike fakturaløsningene våre her.
7. Hva skjer med Rolloverdataen jeg har spart opp hos NiceMobil?
Hos ice får du selvsagt også Data Rollover!
- De som overføres til ice i slutten av januar får:
Full datakvote for januar, og ubrukt data overføres til februar. 1. februar får du ny datakvote. - De som overføres til ice i starten av februar får:
Full datakvote for februar. I tillegg legger vi på en ekstra datapakke.
8. Jeg har glemt PIN-koden min, hvor finner jeg den?
PIN-koden finner du i NiceMobil-appen, under «Administrer abonnement» på Hjem-siden. Trykk på «SIM, PIN, PUK». Hvis du har endret PIN-koden tidligere, vil den ikke være lagret her. Hvis du ikke har PIN-koden kan du benytte PUK-koden når du har tastet feil PIN-kode tre ganger. Når du er overført til ice, finner du PIN og PUK i ice-appen.
9. Jeg bor i nærheten av en ice-butikk – kan de hjelpe meg med abonnementet mitt?
Ja, våre flinke ansatte kan hjelpe deg. Husk at du må ha med deg gyldig legitimasjon.
Les mer om ice
1. Har ice og NiceMobil samme eier?
Ja, NiceMobil har vært en merkevare under ice – med samme organisasjonsnummer og samme eier. For å skape en enda bedre opplevelse for deg som kunde, samler vi nå kreftene og satser fullt ut på ice-merkevaren. Samme nett, samme selskap – bare enda flere fordeler.
2. Har ice 4G Tale?
Ja, det har vi.
3. Har ice WiFi Tale?
Ja, det har vi. For å kunne bruke WiFi Tale hos ice må du ha en telefon som støtter dette, og sørge for at du har oppdatert til siste versjon av operativsystemet.
4. Har ice 5G?
Ja, vi er i full gang med å oppgradere alle våre basestasjoner, samtidig som vi bygger mange nye. Resultatet blir overlegen dekning – uansett hvor i landet du bor. Vi gleder oss!
5. Hva skjer med 2G hos ice?
Vi ønsker å levere de beste løsningene til kundene våre, og derfor er tiden inne for å legge 2G bak oss. 2G-nettet stenges nå ned, og arbeidet vil være ferdig i løpet av mars. Det betyr at noen eldre telefoner og enkelte tjenester kan miste tilgang til mobilnettet. Les mer om dette her.
Produkter og tjenester
1. Hvordan er utlandsprisene hos ice?
De er tilsvarende de prisene NiceMobil hadde. Samme mengde data – til samme pris.
Les mer om våre utlandspriser her.
Les mer om våre utlandspakker her.
2. Kan jeg ringe kostnadsfritt i EU/EØS?
Våre mobilabonnement lar deg bruke telefonen din uten ekstra kostnad når du oppholder deg i EU/EØS-land. Du kan med andre ord ringe, sende SMS og MMS og bruke mobildata i EU og EØS – uten å bekymre deg for regningen. Du kan også ringe og sende SMS internt i EU/EØS uten ekstra kostnad.
ice inkluderer Færøyene og Storbritannia (unntatt Jersey, Guernsey og Isle of Man) i sin EU-sone.
3. Kan jeg få eSIM hos ice?
Ja, det kan du. Hvis du har en eSIM-kompatibel telefon, er det enkelt å aktivere eSIM på ice-abonnementet ditt. Sånn gjør du det:
- Last ned ice-appen og opprett en bruker
- Du finner “Bestill og aktivere eSIM” under “SIM, PIN og PUK” i menyen i ice-appen
- Etter noen få øyeblikk er ditt eSIM klar for aktivering!
4. Kan jeg kjøpe ny mobil hos ice?
Det kan du! Du finner alltid gode tilbud på mobiler i nettbutikken vår, eller i en av våre fysiske ice-butikker. Vi tilbyr betaling med kort, Vipps og Klarna – i tillegg til en MobilBytte-løsning du kan lese mer om her.
ice tilbyr også PentBrukt mobiltelefoner, det kan du lese mer om her.
Før du kjøper en ny mobil med binding og rabatt, må du først overføres til et av våre ordinære ice-abonnement.
5. Har ice Data Rollover?
Ja, det har vi. Ubrukt data overføres automatisk til neste måned. Rolloverdata kan deles med familie og venner som også er ice-kunder.
6. Kan jeg dele data i ice?
Det kan du! Med Rollover Deling kan du dele Rolloverdata med familie og venner som også er ice-kunder.
7. Hvorfor står det fortsatt NiceMobil på toppen av telefonen min etter at jeg ble flyttet over til ice?
Ingen fare - det kan ta litt tid før dette endrer seg til ice. Fordi du beholder SIM-kortet ditt, henger denne litt igjen. Så lenge nettverket ditt fungerer er alt ok. Dette vil oppdatere seg etter hvert.
8. Blir opplysningene mine oppført hos nummeropplysningen?
Når du overføres fra NiceMobil til ice vil opplysningene dine bli skjult hos nummeropplysningen. Dette kan du endre i ice-appen etter overføring, hvis du vil.
Fant du ikke svar på det du lurte på? Kontakt oss på 21 00 00 00.