Jeg har problemer med å sende eller motta meldinger
For å utelukke feil med selve telefonen kan du først ta en omstart.
Hvilken type telefon bruker du?
- Jeg har iPhone: Prøv først å skru av iMessage.
- Jeg har Android: Bruker du en tredjeparts app? I så fall prøv å bruke den standard meldingsappen.
Fungerer andre tjenester som mobildata og samtaler?
Hvis andre tjenester fortsatt virker, så kan du følge denne veiledningen videre. Om du også har problemer med andre tjenester, som mobildata og samtaler, kan du sjekke vår feilsøking av SIM-kort.
Gjelder problemet kun bildemeldinger (MMS)?
Er det flere tjenester som er påvirket, så kan du følge denne veiledningen videre. Om det bare gjelder MMS, kan du prøve vår feilsøking for mobildata og MMS.
Er nummeret til meldingssentralen riktig?
Meldingssentralnummeret er +47 46 53 99 50.
Jeg har Android:
- Gå til meldinger.
- Trykk på menyen.
- Velg innstillinger.
- Velg tekstmeldinger.
- Velg servicesenter.
- Tast meldingssentralnummeret +47 46 53 99 50 og velg OK.
Jeg har Nokia eller Sony:
- Gå til meldinger.
- Velg meldingsinnstillinger.
- Velg tekstmeldinger.
- Velg meldingssentral.
- Velg meldingssentralnummer (SMSC).
- Tast meldingssentralnummeret +47 46 53 99 50 og sørg for at dette er definert som «meldingssentral i bruk».
Jeg har Doro:
- Gå til innstillinger.
- Velg meldinger.
- Velg SMS-innstillinger.
- Velg SMS-sentral.
- Tast meldingssentralnummeret +47 46 53 99 50.
Fungerer det å sende SMS til deg selv?
Hvis du kan sende SMS til deg selv, så er problemet antagelig med mottakers telefon. Følg veiledningen videre hvis det ikke går.
Gjelder problemet kun ved sending til spesifikke nummer?
- Hvis problemet bare gjelder når du sender SMS til et spesifikt nummer, er det stor mulighet at feilen ligger hos mottaker. Opplever mottaker samme problem når andre sender melding?
- Prøv å taste inn nummeret til mottakeren manuelt i stedet for å hente opp nummeret ditt fra kontaktlisten. Det kan jo være at det har skjedd en feil i lagringen av nummeret ditt
- Kanskje mottakeren har blokkert nummeret ditt for mottak av SMS? Det kan være lurt å sjekke dette.
Virker det hvis du prøver SIM-kortet i en annen telefon?
- Hvis ja, er det noe galt med din telefon.
- Hvis nei, følg veiledningen videre.
Dersom du fremdeles ikke kan sende meldinger, kan du ta kontakt med vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat.
Har du problemer med å motta meldinger?
For å utelukke feil med selve telefonen kan du først ta en omstart.
Fungerer andre tjenester som mobildata og samtaler?
Hvis andre tjenester fortsatt virker, så kan du følge denne veiledningen videre. Om du også har problemer med andre tjenester, som mobildata og samtaler, kan du sjekke vår feilsøking av SIM-kort.
Gjelder det MMS?
Er det flere tjenester som er påvirket, så kan du følge denne veiledningen videre. Om det bare gjelder MMS, kan du prøve vår feilsøking for mobildata og MMS.
Har du bare problemer med å motta meldinger fra enkelte personer?
- Hør med avsender om de opplever lignende problemer når de sender SMS til andre.
- Be avsender taste inn nummeret ditt i stedet for å hente opp nummeret ditt fra kontaktlisten. Det kan jo være at det har skjedd en feil i lagringen av nummeret ditt.
- Sjekk om du har blokkert avsenderens nummer.
Virker det hvis du prøver SIM-kortet i en annen telefon?
- Hvis ja, da er det noe galt med din telefon, og den må kanskje på reparasjon. Hvis du har kjøpt mobilen gjennom ice, kan du ta kontakt med vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat.
- Hvis nei, følg veiledningen videre.
Hvilken type telefon bruker du?
- Jeg har iPhone: Prøv først å skru av iMessage.
- Jeg har Android: Bruker du en tredjeparts app? Prøv å bytte tilbake til den standard meldingsappen.
Dersom du fremdeles ikke kan motta meldinger, kan du ta kontakt med vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat.