Hvor finner jeg PIN- og PUK-koden?
PIN- og PUK-kode
Du finner PIN- og PUK-koden din på Min Side eller i ice-appen.
Husk at du også finner PIN- og PUK-koden på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til da det ble levert.
Min Side
For å finne PIN- og PUK-kode på våre nettsider, må du først logge inn på Min Side. Fra oversikten velger du nummeret du trenger PIN- og PUK-kode til. I delen “Om abonnementet” finner du en liste over funksjoner for abonnementet. Her velger du “SIM-kort, PIN og PUK”.
Er du selv bruker av det aktuelle nummeret, kan du klikke på “Vis PIN og PUK” for å få frem kodene. Er du eier, men ikke bruker av nummeret, må du verifisere deg med BankID før du kan få se kodene.
ice-appen
I ice-appen finner du PIN- og PUK-kode ved å trykke på følgende:
- Administrer abonnement.
- SIM, PIN og PUK.
- Deretter finner du en oversikt over PIN og PUK på den neste siden.
SIM-kortet mitt er blokkert
Om SIM-kortet ditt er blokkert trenger du PUK-koden som du finner på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til da det ble levert. Du finner også PUK-koden på Min Side eller i ice-appen.
Dersom du har tastet feil PUK-kode for mange ganger blir SIM-kortet sperret og det må bestilles et nytt SIM-kort via kundeservice. Du kan også skaffe et nytt SIM-kort ved å bestille her på Min Side, hos din nærmeste ice-butikk, eller på nærmeste Power eller Elkjøp.
Hvordan endrer jeg PIN-koden min?
Jeg har iPhone:
- Gå til innstillinger.
- Velg mobilnett.
- Velg SIM-PIN-kode.
- Velg endre PIN-kode.
Her kan du endre PIN-kode, eller slå den av og på. Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny.
Jeg har Android:
- Gå til innstillinger.
- Velg låseskjerm og sikkerhet.
- Velg andre sikkerhetsinnstillinger.
- Velg angi SIM-kort lås.
- Velg «endre PIN-kode for SIM-kort».
Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny. Denne må du også bekrefte ved å trykke ok.