MobilBytte med skjerm- og skadeforsikring inkludert
Med MobilBytte hos ice har du skjerm- og skadeforsikring inkludert i prisen, uansett hvilken mobiltelefon og hvilket abonnement du velger.
Knust skjerm, vannskader eller andre skader – når du har Mobilbytte er du automatisk forsikret når uhellet er ute. Du melder skaden enkelt via nettsidene til vår forsikringspartner.
I tillegg får du en utvidet garanti mot funksjonsfeil som gjelder fra måned 25 og ut avtaleperioden.
Skjerm- og skadeforsikringen kan brukes opptil 3 ganger i løpet av 12 mnd.
Skadet, mistet eller stjålet mobiltelefon?
Hva gjør jeg hvis mobiltelefonen min er skadet?
Hvis du er uheldig og må benytte deg av mobilforsikringen er egenandelen 500 kroner for mobiltelefoner som har en kjøpsverdi til og med 10 000 kroner, og 1000 kroner for mobiltelefoner med en kjøpsverdi fra og med 10 001 kroner. Egenandel betales i forbindelse med registrering av skaden.
Telefonen blir vanligvis reparert i løpet av fem virkedager fra den er mottatt på serviceverksted. Hvis telefonen din ikke kan repareres vil du få tilsendt en ny eller tilnærmet ny telefon.
Hvordan melder jeg fra om skade?
- Du melder enkelt skaden til vår forsikringspartner ved å gå inn på www.brightstarprotect.com/ice eller kontakter Brightstars kundeservice på telefon 21898009
- Når du melder inn skaden har du mulighet til å sende inn telefonen via postgang eller ved å gå innom en av Brightstars godkjente reparasjonsverksted
- Før du sender eller leverer fra deg mobilen må du ta sikkerhetskopi, deaktivere skjermlåsen og ta ut SIM-kortet og minnekort hvis du har det. Hvordan du gjør dette får du informasjon om på epost.
- Dette gjør du før du selger,bytter eller gir bort din iphone.
- Dette gjør du før du selger, bytter eller gir bort din Android-enhet.
Forsikringsvilkår
Forsikringsbevis og informasjon om personvern finner du her.
Hva gjør jeg hvis mobiltelefonen min er mistet eller stjålet?
Vår skadeforsikring dekker dessverre ikke mistet eller stjålet mobiltelefon. Dersom uhellet er ute kan du benytte deg av egen innbo- eller reiseforsikring. Dette gjør du:
- Sperr abonnementet ditt, enten via appen på telefonen, på Min side eller hos ice kundeservice på 21 00 00 00.
- Anmeld tyveriet til politiet.
- Fyll ut skademelding hos din private forsikringsleverandør
- Ta kontakt med ice for å melde inn din nye telefon i MobilBytte-avtalen (forutsetter identisk mobiltelefon). Alternativt kan du velge å avslutte din MobilBytte-avtale ved å betale inn de resterende nedbetalingene i din avtale
Programmet er en reparasjon- og erstatningsservice. Forsikringen er levert av AIG Europe LTD og administreres av Brightstar Insurance Services, B.V (filial Norge).