Portering
Passer ikke overføringstidspunktet du har fått av oss? Det er ikke noe problem. Du kan enkelt endre overføringstidspunktet på Min Side eller i ice-appen!
Hvis du trenger hjelp med å flytte overføringstidspunktet ditt kan du også ta kontakt med vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat.
Slik endrer du overføringstidspunktet på Min Side
- Logg inn på Min Side.
- Trykk på «Endre overføringstidspunkt».
- Velg ønsket tidspunkt og trykk «Endre».
- Om overføringstidspunktet for ditt abonnement ikke vises, må du trykke på «Legg til abonnement» og følge stegene for å verifisere ditt mobilnummer. Når det er gjort kan overføringstidspunktet endres som vist over.
- Overføringstidspunktet ditt er nå endret.
Slik endrer du overføringstidspunktet i ice-appen
- Logg inn i appen.
-
Om overføringstidspunktet for ditt abonnement ikke vises, må du trykke på «Legg til abonnement» og følge stegene for å verifisere ditt mobilnummer. Når det er gjort kan overføringstidspunktet endres som vist under.
-
Trykk på «Endre tidspunkt».
-
Velg ønsket tidspunkt og trykk «Endre».
- Overføringstidspunktet ditt er nå endret.
Eierskifte ved overføringsfeil
Du har kanskje mottatt en SMS fra oss i ice om at du må gjennomføre et juridisk eierskifte. Dette betyr at nummeret du skal flytte over til ice er registrert i et annet navn enn ditt. For at vi skal kunne gjennomføre overføringen av nummeret må du godkjenne dette eierskiftet.
Hva må du gjøre?
Dette er heldigvis en enkel prosess. Alt du trenger å gjøre er å sende kodeord «AB» til 08200 fra nummeret det gjelder. Resten ordner vi!
Ved å sende denne tekstmeldingen bekrefter du at du har lov til å overføre juridisk eierskap av nummeret, og vi får klarsignal til å utføre eierskiftet. Denne prosessen kan ha innvirkning på ditt kommende aktiveringstidspunkt. Du vil derfor motta en ny bekreftelse på SMS med tidspunkt for overføringen.
Hva om jeg ikke sender denne meldingen?
Om vi ikke mottar denne SMS-en fra deg får vi heller ikke flyttet nummeret ditt til ice. Har du bestilt en avtale med bindingstid, vil dette også kunne utløse bruddgebyr tilknyttet dette.
Har du andre spørsmål om overføringen, eller trenger videre hjelp kan vårt kundesenter hjelpe deg på tlf: 21 00 00 00.