Mangler du et abonnement på Min Side?
Du har opprettet en Min Side-bruker, men ser at du mangler et eller flere abonnement på Min Side eller i ice-appen. Hva kan du gjøre med dette?
Jeg bruker et abonnement som ikke vises i Appen eller på Min Side
På oversiktssiden på Min Side eller under Profil i ice-appen finner du funksjonen “Legg til abonnement”. Denne funksjonen kan du bruke dersom du er bruker av et nummer som ikke vises på din profil.
For å bruke funksjonen “Legg til abonnement” må du ha mobilen med dette nummeret tilgjengelig. Du legger da inn nummeret det gjelder og får en kode tilsendt samme nummer, som brukes for å bekrefte at du skal registreres som bruker av nummeret.
Merk at denne funksjonen endrer all brukerinformasjon, også den som er oppført på opplysningstjenestene, til informasjonen på innlogget bruker for det aktuelle nummeret. Er det en annen bruker på nummeret, er det kun denne personen som skal bruke denne funksjonen.
Jeg eier et abonnement som ikke vises på Min Side
I utgangspunktet skal alle abonnement du er eier av dukke opp automatisk på Min Side og app. Hvis du har et abonnement, men ikke får opp dette på Min Side eller i appen, er det normalt to årsaker til dette:
- En annen person står som eier av nummeret eller abonnementet ditt.
- Du har flere kundenummer hos oss, og abonnementet det gjelder står under et annet kundenummer.
Hvis du vil stå som eier av et abonnement som i dag er registrert på noen andre, må dere utføre et eierskifte. Mer informasjon om eierskifte finner du her: Eierskifte.
Hvis du har flere kundenummer hos oss, må du ta kontakt med kundeservice slik at vi får knyttet din Min Side-bruker mot riktig kundenummer, eller få samlet alle dine abonnement på samme kundenummer. Kontakt vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat.
Sjekk din brukerprofil
Brukerprofilen på Min Side verifiseres med BankID eller manuelt med personnummer. Det er denne informasjonen som er grunnlaget for hvilke abonnement som vises på Min Side. Har du brukt noen andres e-postadresse ved registrering vil det fortsatt kun være dine egne abonnement som vises på siden. Når du er innlogget, sjekk under “Din Profil” for å se at informasjonen stemmer.