Betalt fakturaen din for sent?
Purring
Om fakturaen din ikke er betalt til forfall, vil du motta en betalingspåminnelse av oss på SMS med en lenke til vår betalingsløsning Zettr. Her har du mulighet til å betale fakturaen direkte med Vipps eller betalingskort. Løsningen leveres av vår samarbeidspartner Visma Amili og deres underleverandør MyStore.
Dersom du er skeptisk til lenken du mottar på SMS, kan du verifisere at den er fra oss ved å:
- Se at avsender er ice.no.
- Kontrollere URL/lenke (uten å klikke på den) ved å se at domenet er pay.ice.no.
- Logge inn på Min Side og kontrollere opplysningene i SMS-en.
Etter mottatt SMS anbefaler vi å betale fakturaen så snart som mulig for å unngå belastning av purregebyr på neste faktura. Purregebyret er på kr. 35,-.
Sperring av abonnement
Saken oversendes til inkasso dersom du ikke har betalt verken faktura eller purring til forfallsdato. Når fakturaen går til inkasso overtar inkassobyrået kravet fra ice, og du må betale fakturaen til dem.
Abonnementet ditt vil bli stengt hvis kravet ikke betales. For raskest mulig gjenåpning må inkassokravet betales via Visma Amili, inkludert ytterligere gebyrer.
Min faktura har gått til inkasso
Alle spørsmål til faktura som er gått til inkasso besvares av Visma Amili på telefonnummer 73 20 60 80.
Visma Amilis åpningstider:
kl. 08-20 på hverdager og kl. 10-15 på lørdager.
Besøk Amili.no for ytterligere spørsmål.
Gjenåpning
Gjenåpning etter sen betaling skjer automatisk etter at betalingen er registrert i våre systemer, og belastes med et gjenåpningsgebyr på 250,-
Ønsker du raskere gjenåpning, kan du også sende oss en kvittering på utført betaling. En gyldig kvittering kan for eksempel være et bilde av utført betaling i nettbanken din.
Kontakt vår kundeservice på 21 00 00 00 eller via chat om du har noen spørsmål.