Stabil drift og styrket beredskap
Foto: ice-operasjonssenteret, 2019
I en ekstraordinær situasjon gjør vi vårt ytterste for å sikre kundene våre den beste brukeropplevelsen.
ice har innført tydelige og restriktive retningslinjer for å ivareta våre ansatte under koronakrisen, men ikke minst betydelige tiltak for å opprettholde trygg drift av ett av Norges tre mobilnett.
Menneskene og daglig drift
ice har over flere år utviklet en arbeidsplass som bygger på fleksibilitet, slik at alle systemer og kommunikasjonsløsninger er konstruert med tanke på at ansatte kan arbeide fra eksempelvis hjemmekontor.
For å sikre tryggheten til de ansatte og fordele risiko slik at vi kan opprettholde så normal drift som mulig, har vi redusert bemanningen på våre kundesentre. Dette vil føre til lengre svartid. Vi oppfordrer derfor våre kunder til å søke svar på ice.no/kundeservice ved behov.
Drift av nettverket
Vi har i dag normal drift på vårt operasjonssenter med 24 timers bemanning og kontinuerlig overvåkning av trafikken og kapasiteten i nettet. Vi har i tillegg egne beredskapstiltak for blant annet å sikre god rotasjon av de ansatte, slik at vi til enhver tid har nødvendige ressurser og kompetanse på plass. Videre har vi ytterligere optimalisert kapasiteten i nettverket, for å takle større belastning.
Dersom en situasjon skulle oppstå hvor taletrafikken i nettet blir belastet, oppfordrer vi til å forsøke igjen. Det er også mulig å bruke taletjenester som Facetime og Whatsapp, hvor tale går over datanettverket fremfor taletrafikk.
Distribusjon
Våre distribusjonspartnere gjør alt de kan for å opprettholde sine leveranser. Leveransetid på våre utsendelser er derfor per i dag ikke påvirket. Vi har fortsatt 4 virkedager for leveranse på utsendelse av SIM-kort og 1-3 dager på bestillinger av mobiltelefoner fra vår nettbutikk ved bestilling før kl. 14:00.
Takk for forståelsen!
Situasjonen er helt ny og unik for oss alle. Samarbeid og dugnadsånd er nøkkelen til å raskere få kontroll og oversikt på den kritiske situasjonen.